Jump to content

Månsson

Klubbmedlem
  • Inlägg

    54
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

About Månsson

  • Födelsedag 1966-11-08

Medlemsinformation

  • CMC
    3612
  • Region
    Syd
  • Stad
    Malmö
  • Yrke
    Teknisk direktör
  • Intressen
    Bilar. Bygger en hotrod av en Ford 37 slantback med en 351 Cleveland

Senaste Profilbesöken

512 profil visningar

Månsson's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

10

Omdömespoäng

  1. Har varit och besökt dem i Horsens i Danmark och även köpt fälgar och däck av dem. Jag har inget att klaga på. /Hans Skickas från min iPhone via Tapatalk
  2. Hej Med det du beskriver kan det vara membranet i servot som gått sönder. Påverkar hela systemet. /Hans Skickas från min iPhone via Tapatalk
  3. Det går att göra det själv . Se till att ha stoppning och ny klädsel hemma. Välj en varm sommardag och lägg klädseln i solen så den mjuknar. Använd hoggrings eller "najtråd" för att spänna samman klädseln. Ta god tid på dig. Lycka till. /Hans Skickas från min iPhone via Tapatalk
  4. Oljan är rn bra gissning. Prova och fyll på lite och se om det hjälper. Kolla nivån sedan när automatlådan är varm. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
  5. Hej Det var en "no namer". http://www.corvettespecialisten.com/shop#!/~/product/category=3262571&id=3349871 Kan du får en Flamethrower för samma peng låter det som ett bättre köp :-). /Hans
  6. Snyggt . Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
  7. Köpte min på AH performance för en tusing. De är ganska stora med inbyggd spole men fungerar bra. Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2 Här kommer en bild också.
  8. Välkommen. Alltid kul med fler 69:or. /Hans Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
  9. Hej Möjligen en dum tanke men har du fått toppackningen rätt? De kan läggas fel vilket kan orsaka värmeproblem. Kolla även att tändningen står rätt. /Hans Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
  10. Grattis till dit köp ser ut att vara en fin bil. /Hans
  11. Hej Kör normalt alltid på 98 men min motor är lite ändrad mot original :-). De milen man kör spelar det ingen roll vad det kostar extra. Jag tror definitivt inte att du behöver något oktanhöjande medel utan endast blytillsats om du ej fixat ventilerna så de klarar att köras på oblyad bensin. Du kanske ska kolla om tändningen står rätt? /Hans
  12. Månsson

    Vippor

    Hej Är ingen expert i ämnet men en rullvippa ger mindre friktion än en vanlig vippa vilket bör vara positivt. Rullvippor är att föredra om man ska varva motorn mycket. Jag är tveksam att att du får något effekttillskott med att byta från vanliga vippor till rullvippor. Rullvippor tar större plats och original ventilkåpor kommer inte att passa. /Hans
  13. Hej Provade att köpa en billig HEI från AH-performance, vill minnas att de också har fördelare till 390 CUI. Bifogar en bild på min motor med en röd fördelare som fungerat bra. Du kan även kolla med X-parts.se då dessa har fördelare i olika färger som röd, blå och svart. Observera att dessa fördelare från AH och X-parts är kina producerade men funkar ok. Vill man ha bättre grejor får man slänga upp några tusen till :-). /Hans
×
×
  • Create New...