stoml July 15, 2004 Report July 15, 2004 Jag har ett skumt problem med höger baklyse, det lyser med bromljusstyrka hela tiden medans vänster lyser som vanligt.Höger ger då heller inget utslag med blinkers.Det konstiga är att det kom helt plötsligt. Nån som vet varför det beter sig så?// Mattias CMC 579 Citera
Leffe N cmc712 July 15, 2004 Report July 15, 2004 Har du kollat så det inte är glödlampan som gått sönder?Eftersom den är tvåtrådig så kan den ena tråden gått av och lagt sig så den kortsluter mellan bakljus- och bromsljus-trådarna. Citera
stoml July 16, 2004 Author Report July 16, 2004 Nej, lampan var hel. Jag är dålig på el men skulle det kunna vara ett jordningsfel // Mattias Citera
Leffe N cmc712 July 16, 2004 Report July 16, 2004 Ja, set kan ju vara jordfel oxå. Vet inte hur lamphållarna ser ut på 66-ornamen på 71-73 iallafall så sitter det en lös jordkabel med en vanlig kabelsko på lamphållaren. Och på min cab så hade kabeln helt enkelt ramlat bort från lamphållaren och då fick jag ett liknande fel. Citera
stoml July 18, 2004 Author Report July 18, 2004 Nja, det verkar vara kabeln eller fästet i lykthuset som har givit upp. Ibland hoppar lyset på med vanligt sken och ibland slockar det helt. Verkar vara vanlig glappkontakt. Får bli en ny kontakt.Tack för svaren.// Mattias CMC 579 Citera
Recommended Posts