Anders Lindström July 30, 2013 Report July 30, 2013 Hej!Jag ska montera o2 sensorn till insprutet och är lite fundersam över placeringen.http://www.mustangclubsweden.org/attachment.php?attachmentid=26734&d=1375170013"]Collectorn är så kort så jag undrar om jag lika gärna kan sätta givaren i punkt B? Citera
Anders Hellberg July 30, 2013 Report July 30, 2013 tror inte det gör någon skillnad, jag har monterat min typ B.du ska helst montera den rakt upp klockan 12. inte under klockan 10-14, så står det i mina instruktioner... Citera
Anders Lindström July 30, 2013 Author Report July 30, 2013 Tack för svaret Anders! Då sätter jag den högt vid B Citera
Tbird July 30, 2013 Report July 30, 2013 B eller lite längre bak är bäst då du får en genomsnitt på alla fyra cylindrarna på en sida. Mekaniskt sett kanske bättre lite längre bak (5cm) då blir det lättare att sära på rören.Hellst om man vill att O2 sensorn ska hålla så länge som möjligt gäller det att få ur kondens.Behöver inte sitta rakt uppifrån (idealet), bara det kan rinna fukt ur den som på en flaska. Citera
FastMagnus July 30, 2013 Report July 30, 2013 Vilket sprut har du köpt? I min instr står det klart och tydligt 15:00 Citera
Anders Lindström July 30, 2013 Author Report July 30, 2013 B eller lite längre bak är bäst då du får en genomsnitt på alla fyra cylindrarna på en sida. Mekaniskt sett kanske bättre lite längre bak (5cm) då blir det lättare att sära på rören.Hellst om man vill att O2 sensorn ska hålla så länge som möjligt gäller det att få ur kondens.Behöver inte sitta rakt uppifrån (idealet), bara det kan rinna fukt ur den som på en flaska.Hur skulle det fungera att ha givaren i x pipan tro? Man får med alla 8 men å andra sidan vet man inte om varje enskild cylinder sköter sig utan man vet bara om summasummarum är ok. Sprutet är fullt sekventiellt (går även att köra bank to bank om man vill det) och det går att ställa både bränslemängd/tid och tändning individuellt på varje cylinder så egentligen skulle man mäta i varje pipa... Vilket sprut har du köpt? I min instr står det klart och tydligt 15:00Jag har ett Fast XFI 2.0 sprut Magnus. 15:00 är klockan 3 eller Citera
FastMagnus July 30, 2013 Report July 30, 2013 Hur skulle det fungera att ha givaren i x pipan tro? Man får med alla 8 men å andra sidan vet man inte om varje enskild cylinder sköter sig utan man vet bara om summasummarum är ok. Sprutet är fullt sekventiellt (går även att köra bank to bank om man vill det) och det går att ställa både bränslemängd/tid och tändning individuellt på varje cylinder så egentligen skulle man mäta i varje pipa... Jag har ett Fast XFI 2.0 sprut Magnus. 15:00 är klockan 3 eller Förlåt glömde; greenwich medianen :-[Mät på varje sida om systemet klarar det enklare att ev felsöka när du direkt kan se vilken sida som strullar Citera
Anders Lindström July 30, 2013 Author Report July 30, 2013 Förlåt glömde; greenwich medianen Mät på varje sida om systemet klarar det enklare att ev felsöka när du direkt kan se vilken sida som strullarCET +1? Du har ett klokt resonemang, Magnus. Med två så har man ju lite bättre hum om det spökar på nån sida. Citera
Tbird July 31, 2013 Report July 31, 2013 Håller med föregående talare.En sensor på varje sida innan X-pipe.Hur O2 sensorn sitter har endast betydelse för hur lätt kondens vattnet försvinner.Optimalt som jag skrev tidigare, lite uppifrån.Men man får göra den bästa lösningen för varje applikation. Citera
Recommended Posts