Jump to content

Startproblem


Alexx

Recommended Posts

Plockade ut tanken ur bilen förra veckan för att fixa ett läckage och byta bränslegivare. I tanken hittade jag en konformad metallspiral som verkade ligga löst i tanken, någon som har nån aning vad den kan ha varit bra för :?:

Provfyllde tanken med vatten för att vara säker på att läckan var fixad, sen så blev det ett jäkla skakande för att få ut allt vatten men till slut så var (nästan) allt vatten ute, satte tillbaka tanken, fyllde upp med soppa och satte mig i bilen för att starta.

Problemet är att den nu inte vill starta, under de första försöken så lät det som om den var på gång och tända, men batteriet hann laddas ut för mycket. Så laddade det under en dag för att sen prova igen, men nu verkar den inte tända alls, jag trodde att flotörhuset var fyllt med vatten så plockade av förgasaren och kollade men där var det bara ytterst lite soppa.

Min tanke är att det är soppapumpen som har kastat in handduken, finns det något sätt man kan kolla om den funkar utan att behöva plocka ut den ur bilen?

Link to comment
Share on other sites

Det är troligt vis en spiral som man vrider in i tankröret för att hindra tjuvtankning finns att köpa hos mekonomen mycket effektiv mot :evil: (slangare) 8)

startproblem , det kan vara svårt för pumpen o suga på start motor varvtalet. jag brukar ge förgasaren en sup så motorn startar då brukar det ble fart på soppan , man kan få ge många supar innan soppan kommer fram :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...