MustangDriver August 10, 2013 Report August 10, 2013 Såg i samband vid oljebyte i min växellåda (4vxl man) att jag har ett läckagevid anlutningen hast.mät wiren i själva växellådan...... hängde ngra oljedropparlängre ned på wirehöljet.Måste nog lossa wiren från lådan och undersöka..... ngn som vet om det skallsitta ngn tätning/typ o-ring ? där wireanslutningen går in i lådan ?mvh Lars Citera
MustangDriver August 10, 2013 Author Report August 10, 2013 Hittade denna filmsnutt om wirebyte Mustang 1966Syns tydligt att en o-ring sitter på anslutningen mot lådan ( 2:55 min i filmen)http://www.youtube.com/watch?v=v7icgL8SGKcBlir att kolla detta imorgon ... o-ringen saknas eller är skadad ?? Citera
PeterF August 11, 2013 Report August 11, 2013 Precis som du misstänker så ska det vara en o ring på den platsen.Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Beta Citera
MustangDriver August 11, 2013 Author Report August 11, 2013 Precis som du misstänker så ska det vara en o ring på den platsen.Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 BetaSom jag misstänkte ........... fanns ingen o-ring på wiredelen !!!!Satte dit en passande o-ring i spåret och trodde nu allt var frid och fröjd Upptäcker då att ytterhöljet på wiren är skadat en bit upp där den går upp längs avgasröret !Höljet är smält/bränt och man ser att olja kommit ut från det skadade området Förra ägaren lät en verkstad byta bla hastighetsmätarwiren i våras och då har de missat både o-ringenoch att wiren tagit på det varma avgasröret..... den var dock nu fastsatt snyggt i sin clips mot väggenpå betryggande avstånd från avgasröret men jag gissar att de upptäckt att den bränts mot avgasröret och efter detta monterat den på rätt sätt med clipsetFörsökte täta med en slangbit och tätningsmassa + klammer men det läker fortfarande Kommer ngn droppe då och då som rinner ned längs wirenBara att beställa en ny wire med andra ord !Sitter alltid ett nytt plastdrev på en ny wire eller skall/kan det gamla drevet återanvändas ?Såg på VP autoparts hemsida och deras 1966 4vxl hast mätarwiren att drevet ej syns på bildenpå deras wire ?! Citera
mhdin August 11, 2013 Report August 11, 2013 Nej , man får inga delar med wiren, varken låsbricka , drev eller o-ring. Citera
MustangDriver August 12, 2013 Author Report August 12, 2013 Nej , man får inga delar med wiren, varken låsbricka , drev eller o-ring.HejMailade VP autoparts men ej fått ngt svar än........ här på forumet kommer ju svaren med blixtens hastighet ! Rent dåligt tycker jag att inte o-ringen följer med ...... drevet och låsbrickan kan väl vara ok att man får köpa separat då drevet är anpassat till bil/växellådstypenmvh Lars Citera
Tommyax August 15, 2013 Report August 15, 2013 På min wire fanns oringen med när jag bytte, dock får du flytta över drevet den sitter med ett plåt clips. Se till att du får en wire för manuell låda, annars räcker den inte (om du får en till automat)./Tommy. Citera
mhdin August 15, 2013 Report August 15, 2013 Jag köpte min på Hansen Racing, den kan jag inte rekommendera,,Vp:s är nog bättre. Citera
MustangDriver August 15, 2013 Author Report August 15, 2013 Fick min wire idag från VP autoparts.......... levererades med o-ring Citera
mhdin August 16, 2013 Report August 16, 2013 Fick min wire idag från VP autoparts.......... levererades med o-ringPerfekt, då är det av dom man ska handla. Citera
Recommended Posts