Petehell August 26, 2013 Report August 26, 2013 Har en -67 med 289-motor, antar att det är en C4-låda i?Problemet är att när jag lägger i backen så vill den inte gå i direkt utan att jag behöver öka varvtalet något, kan ta några sekunder innan den går i (behöver få upp trycket i lådan typ?).När bilen är kall går backen i direkt. Någon som vet vad som försigår i lådan?Tack på förhand!/Peter Citera
PeterF August 27, 2013 Report August 27, 2013 Rätt oljenivå? Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Citera
Petehell September 8, 2013 Author Report September 8, 2013 Inte snabbaste svaret från mig men...Har bytt olja i växellåda nu och det är tillräckligt med olja i lådan men med samma problem med backen. Annars växlar den fint. Citera
CMC-49 September 8, 2013 Report September 8, 2013 Hur gör du när du kollar oljenivån ?? Många gör fel ! Citera
Petehell September 8, 2013 Author Report September 8, 2013 Jag kör en sväng så bilen är varm och kollar nivån där bilen står på ett plant underlag. Lägger i P och låter motorn gå på tomgång. Citera
PeterF September 8, 2013 Report September 8, 2013 Gå igenom alla växellägen 1gång också... annars helt rätt Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Citera
Petehell September 8, 2013 Author Report September 8, 2013 Och visst ska väl oljan visas på "full" på stickan? (känns som en jävligt dum fråga). Citera
PeterF September 8, 2013 Report September 8, 2013 Stämmer bra. Inga frågor är för dumma Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Citera
CMC-49 September 8, 2013 Report September 8, 2013 Har du en orginal oljesticka med rör eller någon eftermarknads, har du en eftermarknads så kan den visa fel. Citera
Petehell September 8, 2013 Author Report September 8, 2013 Om det är orginal vet jag inte? Stickan går ner i ett rör ner till lådan. Vad finns det för alternativ? Citera
stickan ht-68 September 9, 2013 Report September 9, 2013 någon som kan svara på hur långt röret ska vara samt längden på stickan stickan som orginal.Det finns ju också pan filled och case filled tror jag dom heter,är det någon skillnad på längden på dessa. Citera
Petehell September 14, 2013 Author Report September 14, 2013 Var hos en bilmek idag som sa att det är en packning i lådan som behöver bytas. Trevlig kväll! Citera
PeterF September 14, 2013 Report September 14, 2013 Var hos en bilmek idag som sa att det är en packning i lådan som behöver bytas. Trevlig kväll!Sa han vilken packning? Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Citera
Petehell September 14, 2013 Author Report September 14, 2013 Nu är inte jag någon höjdare på växellådor, men fattade det som att det är packningar mellan växlarna liksom...och backpackningen behövs bytas på min bil. Citera
PeterF September 14, 2013 Report September 14, 2013 Nu är inte jag någon höjdare på växellådor, men fattade det som att det är packningar mellan växlarna liksom...och backpackningen behövs bytas på min bil.Mjoo... alltså det finns ingen specifik back packning på lådan. Det finns en packning mellan ventilhus halvorna... fast det är lite långsökt. Sen finns det lite o-ringar inuti lådan, fast då måste lådan bort från bil och sen demonteras i princip totalt. När du lägger i backen så rör sig vissa ventiler i ventilhuset som är till just backen. Tror mer på att felet ligger där.Fast jag kan ha fel..... Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Citera
Petehell September 14, 2013 Author Report September 14, 2013 Ok!Han sa att lådan måste tas bort från bilen när packningen ska bytas, han har tydligen meckat med US Ford sen 60-talet.Inte helt lätt med växellådor... Citera
PeterF September 14, 2013 Report September 14, 2013 Ok!Han sa att lådan måste tas bort från bilen när packningen ska bytas, han har tydligen meckat med US Ford sen 60-talet.Inte helt lätt med växellådor...Dåså.... då kan han vara något på spåret Skickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Citera
PeterF September 14, 2013 Report September 14, 2013 Tack för omtanken!Inga problem... hoppas det löser sigSkickat från min GT-N7000 med Tapatalk 4 Citera
Recommended Posts