Jump to content

Panik,regbesiktning


smen68

Recommended Posts

Hej jag har importerat en 68 fastback som ska in på regbes nu på torsdag morgon.jag upptäckte igår att det sitter 15 tum fälgar bak och 14 tum fram,jag vet inte vad regbes säger om det men det är nog ingen bra ide att ge dom något att klaga på om det kan undvikas.

Så jag undrar om det finns någon gärna i närheten av Partille,Göteborg som har några hjul att låna ut bara för regbesen.

Om ni har nånting att låna ut en dag,jag vet inte om det ska vara 14 eller 15 tum men jag antar att man kan regga den med 15 så det är mest intressant snälla ring mig på 441194.

Tack

Göran

Det har löst sig med lånehjul,nu e de bara å hoppas på turen vid regbes.

Göran

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Hej jag har importerat en 68 fastback som ska in på regbes nu på torsdag morgon.jag upptäckte igår att det sitter 15 tum fälgar bak och 14 tum fram,jag vet inte vad regbes säger om det men det är nog ingen bra ide att ge dom något att klaga på om det kan undvikas.

Så jag undrar om det finns någon gärna i närheten av Partille,Göteborg som har några hjul att låna ut bara för regbesen.

Om ni har nånting att låna ut en dag,jag vet inte om det ska vara 14 eller 15 tum men jag antar att man kan regga den med 15 så det är mest intressant snälla ring mig på 441194.

Tack

Göran

Det har löst sig med lånehjul,nu e de bara å hoppas på turen vid regbes.

Göran

Hej! Har du besiktigat än? Jag ska in med min i höst och har 17" fram o 20" bak på min Mach1 -70 - kan dom klaga på det? Jag har ringt flera gånger o frågat vad som måste göras vid en regbesiktning, men dom har aldrig nämnt något om hjulstorlek. Kanske det är dumt att riskera som du säger o försöka låna hjul då? Men skulle gärna vilja veta, så om det är någon som vet om dom bryr sej om däckstorlek eller inte så hör av er!

Link to comment
Share on other sites

Hej Girly,jag nämde för min regbesman att mina fälgar som var på bilen när jag importerade den hade olika dimensioner fram och bak,han sa att det inte skulle ha spelat någon roll.Jag har också hört om andra som har reggat med olika diameter fram och bak men för säkerhets skull så ring och fräga min besman,han är ganska petig men verkar ha ganska bra koll,säg inte att du fått hans nummer från mig bara.Han heter Morgan Johansson tel 010-8090075 och jobbar på stationen i Tagene Göteborg.

Link to comment
Share on other sites

Hej Girly,jag nämde för min regbesman att mina fälgar som var på bilen när jag importerade den hade olika dimensioner fram och bak,han sa att det inte skulle ha spelat någon roll.Jag har också hört om andra som har reggat med olika diameter fram och bak men för säkerhets skull så ring och fräga min besman,han är ganska petig men verkar ha ganska bra koll,säg inte att du fått hans nummer från mig bara.Han heter Morgan Johansson tel 010-8090075 och jobbar på stationen i Tagene Göteborg.

Tack så mycket för info! Nej ska inte säga vart jag fått numret ifrån. Men om han är petig är det väl inte smart att besiktiga hos honom, men bra att ha någon petig att fråga ja. Jag har nämligen Göteborg och Vänersborg o välja mellan när jag ska besiktiga.

Hälsningar Jenny

Link to comment
Share on other sites

Hej Jenny,jag tog hem en cabbe som jag regbessade i våras på Aröd station i Göteborg den teknikern var mycke smidigare,han var inte så petig så jag kan rekomendera dig att kolla efter en tid där.Dom är petiga med färgen på framblinkers får inte vara gula,reflexer eller lampor på sidan får inte vara röda,det får inte gå att starta motorn med växel i om du har automat,du måste sätta på CE märkta reflexer bak.Bilen vägs så plocka ut allt onödigt annars kanske bilen är så tung att du inte får ha mer än en passagerare med i värsta fall.

Lycka till.

Göran

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...