Guztav September 17, 2013 Report September 17, 2013 Hejsan! Har under sommaren slitit ut någon bussning i bakvagnen så det klonkar sådär otrevligt när man kör i gropar etc. När jag är under bilen och rycker i bakhjulet så låter det som att det kommer uppifrån där stötdämparen är monterad längst upp, men det är lite svårt att se. Har någon erfarenheter av detta, finns det sprängskisser att kika på? Finns det tex vissa bussningar som ryker fortare än andra? Om det nu är en bussning...2010 GT med 6000 mil på mätaren iaf... Citera
Claes CMC 1489 September 17, 2013 Report September 17, 2013 Kan vara "upper control arm" som håller bakaxeln på plats.Har du kollat övre stötdämparfästen? Citera
Guztav September 23, 2013 Author Report September 23, 2013 Nja, jag har försökt vara under bilen, rycka i hjulet samtidigt som jag ska känna och se, men det är lite klurigt när man inte haft hjälp. Tycker mig höra att det kommer uppifrån stötdämparfästet. Är det ett vanligt problem? Hur ser det ut, sprängskisser? Citera
Claes CMC 1489 September 23, 2013 Report September 23, 2013 Har inte upplevt det själv, men enligt US forum så tar tydligen "upper control arm" slut...Milen på din stämmer....Sök på allfordmustangs.comStötdämparfäste är en mutter, så det är bara o lyfta på klädsel i bagaget o kolla. Citera
Guztav October 4, 2013 Author Report October 4, 2013 Har varit under igen och försökt kolla. Skruvat loss dämparna på bägge sidor men jag hittar inte riktigt åt klonket. Det enda jag kan framställa är genom att dra pinnbultarna som håller hjulet in och ut, där glappar det. Men jag gissar att det ska göra så? Eller? Spelar ingen roll om jag drar åt dom eller inte, det glappar ändå in och ut. Citera
Lars Oscarsson cmc383 October 4, 2013 Report October 4, 2013 Hej.Det kan också vara yttre bärarmar, i båda ändar sitter bussningar, dessa har ungefärsamma levnadstid som upper Control arm, jag köpte ny sådan från Summit men serockså att dom yttre bärarmarna är av lika dålig konstruktion.Det blir till att bussa om eller köpa komplett, det finns massor att välja på, kollawww.cjponyparts.com .Slå in sökning Control arms. Citera
Recommended Posts