Keck_86 September 26, 2013 Report Share September 26, 2013 Hej har köpt en mustang nydligen och har problem med att de varnar för att ha dåligt däcktryck. Detta är bara de 4-5 första minuterna efter ett par 50 st reset !! Går de inte koppla ur detta ?? Är rätt så ny på sådana här bilar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milner September 26, 2013 Report Share September 26, 2013 Jag har det på min också, men det syns inte för när jag bytte gaugeface till km tryckte jag i en hörselpropp i hålet framför den där lysdioden. Nu kan den lysa bäst den vill . Jag har en ny däcktrycksgivare men jag orkade inte ta reda på vilken som är trasig och kränga av däcket. Grufman kan programmera bort det åt dig men då måste du åka till Järfälla och det kostar en tusing.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 September 27, 2013 Report Share September 27, 2013 Hej.Samma på min, tryckgivare trasig i något däck, egentligen en skitsak som inte behövs på bilar, framtagen fördom som inte orkar mer än att köra eller för att verkstäder skall känna en extra peng.Jag jobbar med VAG bilar och det förkommer att givare är trasiga, det beror oftast på att någon däckfirmalagt upp däck för att byta men oförsiktigt tagit av däck och då haft av givaren som sitter i däckets ventilpå insidan.Tyvärr ser man inte heller vilken ventil det är, då ventilens utseende på utsidan är lik en ventil utan tryckgivare. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Keck_86 September 27, 2013 Author Report Share September 27, 2013 Går de inte koppla ur detta?? Visst ä de ett jävla på hit bara Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Le56 September 28, 2013 Report Share September 28, 2013 Läs gärna också dem tidigare inläggen runt samma ämne; finns på http://www.mustangclubsweden.org/showthread.php/14457-Felmedelande?highlight=tryckgivareDär finns också länk till flera andra spåren vilka Danne har lagt upp./Leo Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 September 28, 2013 Report Share September 28, 2013 Hej.Verktyget finns på CJ Ponyparts och det finns även en video som visar hur mangör, kanske man skall inhandla och känna pengar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts