Ulf Helin Posted September 27, 2013 Report Share Posted September 27, 2013 Har problem med bromsen. När man kör sakta och bromsar nyper det direkt. Det är en 66:a med 289 motor, trumbroms runt om med servo. Ulf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted September 27, 2013 Report Share Posted September 27, 2013 Hej.Du måste försöka beskriva hur det nyper, är det känslan av att det nyper fram ellerpå alla hjulen, hur och när började felet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulf Helin Posted October 1, 2013 Author Report Share Posted October 1, 2013 Hej! Det nyper fram, upp till 30 - 40 km. Pedalen känns stum, ingen " känsla" i den. Det har varit så 3-4 år men jag kan inte säga hur eller när det börja, man har ju vant sig men besiktningskillarna brukar komma farlig nära vindrutan när dom besiktigar !! Ulf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted October 4, 2013 Report Share Posted October 4, 2013 Hej.Jag tror att pinnen som går från bromspedalen in i huvudbromscylindern är för lång, det kanvara så att du har en justerbar sådan, i sådant fall så kan du skruva in den så att denblir lite kortare:eh:.Vi talar inte om cm utan möjligen att man kortar in pinnen någon stans mellan 5-10mm,jag tror nämligen att den ligger för hårt i cylindern, därför denna direkt känsla;). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ulf Helin Posted October 5, 2013 Author Report Share Posted October 5, 2013 Tack för tipset! Ska ta en koll på detta när tiden finns. Ulf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts