Jump to content

Recommended Posts

Köpte en 289 av en kille som hade importerat den från USA,ska försöka få i ordning den nu,Öppna ventilkåporna och kollade lite,då såg jag att det inte satt några stötstänger alls I,eftersom kamen är bytt samt rullvippor,så ska jag mäta vilken längd jag behöver ha på dem,då funderar jag,när jag ska dra runt motor för att kolla just längden så är det rusktigt tungt, kör med vanligt spärrskaft på vevaxel,dock inte mkt olja i motor,men ska väl kunna endå kunna dra runt lite? hur mkt måste jag ta i,motor är ute ur bilen,ingen tändstift i . TIPS?:mad:

Med ett vanligt spärrskaft och renoverad borrad motor med nya kolvringar då går det trögt.

men eftersom du inte vet ett dugg om motorn så hade jag nog delat den och sett efter så allt är ok.

Ja tanken har slagit mig under de senaste dagarna att riva isär den,men ska nog nog spruta in lite olja o låta sitta nån dag och testa och spänna musklerna.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...