tholn November 2, 2013 Report November 2, 2013 Har försökt mig på att renovera servostyrningen pga att den var så glapp i kulbulten som styrarmen fäster i. Tyckte att det var lika bra att plocka i nya packningar i servoventilen också när jag ändå hade tagit bort den. Men man ska inte ge sig på sådant som man inte begriper tydligen . När jag nu renoverat allt efter alla konstens regler(kollat film på youtube, ritat upp allt när jag plockade isär den och även använt reparationshandboken) så fungerar den inte när jag startar motorn. Den drar iväg så häftigt att jag måste stänga av motorn direkt. När motorn inte går så går det väldigt tungt att få tillbaka den men plötsligt så går det lätt. Startar jag motorn så händer inget men bara jag rör ratten så sticker den iväg åt det håll jag vrider så jag måste snabbt stänga av motorn igen. Är det någon kunnig som kan tipsa mig om vad jag gjort för fel? Kan det vara så att jag förväxlat slangarna som går till cylindern så att det uppstår detta fenomen? Annars har jag väl monterat något fel i ventilen. Tacksam för tips. Jag vill helst få denna originaldel att fungera inte byta till kuggstångstyrning i det här läget. Citera
ivar November 2, 2013 Report November 2, 2013 Med största sannolikhet har du bytt plats på slangarna. Citera
ducati November 5, 2013 Report November 5, 2013 Med största sannolikhet har du bytt plats på slangarna.+1 på detta.Gjorde precis samma fel, höll på att bryta fingrarna.... Citera
tholn November 5, 2013 Author Report November 5, 2013 Tack ivar och Ducati, ni hade alldeles rätt. Nu har jag bytt plats på slangarna och allt fungerar utmärkt. Det känns riktigt bra!!! Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.