Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Minns inte riktigt, men med bussningar så nånstans mellan 2500-3000 kanske.

Kan vara billigare också, blev lite strul med mitt kit då det var öppnat och istoppat lameller till en C6.

Så från Hansen handlar jag aldrig mer, lägger min röst på Norrlandscustom. Dom fixade allt jag behövde över på ett dygn.

Sen en sak till, köp även revers/lowgear lamellerna också, dessa ingår inte heller.

Denna sats innehåller även ett shiftkit, så den växlar helt underbart nu.

Converter är väl den dyra biten, min gick på 6000, men värt varenda krona, bilen blev så mycket rappare då denna är runt 2-2,5" mindre, så det blir mindre "massa" som ska varvas upp. Sen att den stallar 3000rpm är ju bara om du bromsar fast den, annars så är den som vilken turbin som hellst.

Link to comment
Share on other sites

Minns inte riktigt, men med bussningar så nånstans mellan 2500-3000 kanske.

Kan vara billigare också, blev lite strul med mitt kit då det var öppnat och istoppat lameller till en C6.

Så från Hansen handlar jag aldrig mer, lägger min röst på Norrlandscustom. Dom fixade allt jag behövde över på ett dygn.

Sen en sak till, köp även revers/lowgear lamellerna också, dessa ingår inte heller.

Denna sats innehåller även ett shiftkit, så den växlar helt underbart nu.

Converter är väl den dyra biten, min gick på 6000, men värt varenda krona, bilen blev så mycket rappare då denna är runt 2-2,5" mindre, så det blir mindre "massa" som ska varvas upp. Sen att den stallar 3000rpm är ju bara om du bromsar fast den, annars så är den som vilken turbin som hellst.

Nja. Jämför du stallet mellan en originalturbin på 1400rpm och en på 3000rpm så är det stor skillnad. Dom funkar likadant i grund men dom låser först vid satt stallvarv, vilket man då kan uppleva som att ligga o slira på kopplingen med en manuell växlad bil innan den låser upp, Blir segt och tråkigt med 3000 i stall om inte resten av bilen är avlad rätt. Stall väljer man efter kammens arbetsområde och utväxling i baken.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Du är förjävlar snabb ta k åter en gång

Skickat från min GT-S7710 via Tapatalk

Kolla så det inte är en 24/26 splines axel. Då passar bara ena sidan in i lådan.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Beror väl även lite på hur tung bil man har och utväxling i bakaxeln, för jag märker inget slir i min och har inte fått nån högre bränsleförbrukning.

Men pga. det eventuella sliret så behövs som sagt en bra kylare.

Däremot har jag inte nog mycket pulver för att få den att stalla enda till 3k rpm, får den bara till en bit över 2k rpm bara.

Men visst hade jag valt ett lägre stallvarv, nu med facit i hand, då den ändå inte orkar enda upp, men i mitt fall var det ett panikköp, då den jag hade var skrot och denna fanns hemma.

Link to comment
Share on other sites

Beror väl även lite på hur tung bil man har och utväxling i bakaxeln, för jag märker inget slir i min och har inte fått nån högre bränsleförbrukning.

Men pga. det eventuella sliret så behövs som sagt en bra kylare.

Däremot har jag inte nog mycket pulver för att få den att stalla enda till 3k rpm, får den bara till en bit över 2k rpm bara.

Men visst hade jag valt ett lägre stallvarv, nu med facit i hand, då den ändå inte orkar enda upp, men i mitt fall var det ett panikköp, då den jag hade var skrot och denna fanns hemma.

Tyngden spelar bara in lite granna. Inget att bry sig om på en gatubil. Men har du en originalkam som jobbar mellan 1500 och 5500rpm så är ett stall på 3000 helt galet. Likaväl som att man vispar bort effekt i en 12" turbin så missar man istället effekten på en 10" 3000 stallare då effektkurvan på kammen ligger på lägre varv.

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...