peckapecan January 22, 2014 Report January 22, 2014 Beställde ett JLT Series 3 CAI 110mm tuner package med SCT X3 programmerare och ska fylla i formuläret så dem kan baka en tune, men fattarinte vad dem menar med Rear O2´s on or off?Sedan får man välja 3st oktantal, och jag tänkte då ta 95,98 & V-Power, vad blir det omräknat i Amerikansk standard?Man behöver också PCM koden, men har tyvärr inte tillgång till bilen på ett bra tag,, går det luska ut ändå ?? Citera
Tbird January 22, 2014 Report January 22, 2014 Rear O2 är syresensorer efter katalysator, har man katalysator kan de vara som original ONOktan tal I Sverige mäter vi RON och i USA (RON/MON)295 RON ca. 90-91 (RON/MON)298 RON ca 93 (RON/MON)2Dessutom tror jag att V-power har sänkt oktantalet från 99 till 98. Citera
FastMagnus January 22, 2014 Report January 22, 2014 Beställde ett JLT Series 3 CAI 110mm tuner package med SCT X3 programmerare och ska fylla i formuläret så dem kan baka en tune, men fattarinte vad dem menar med Rear O2´s on or off?Sedan får man välja 3st oktantal, och jag tänkte då ta 95,98 & V-Power, vad blir det omräknat i Amerikansk standard?Man behöver också PCM koden, men har tyvärr inte tillgång till bilen på ett bra tag,, går det luska ut ändå ??Har du long tube headers? eller shorty? Citera
peckapecan January 22, 2014 Author Report January 22, 2014 kör med stock nuSkickat från Note 3 Citera
Leif_J January 22, 2014 Report January 22, 2014 Hej Jeg Leif Jørgensen danmark har set du har et instrumenter hus til 1968 pris 1800 kr hvordan kommer jeg i kontakt med dig har di en mail skriv til mig mail leif50@pc.dk Citera
FastMagnus January 22, 2014 Report January 22, 2014 kör med stock nuSkickat från Note 3Låt dom vara på: Har man long tube på så vill gärna check lampan tändas; beroende på hur bra tunen är gjord du har. Leif vem vill du ha tag i? Citera
Daniel Linde January 23, 2014 Report January 23, 2014 Om man har longtubes brukar mapparen öka responstiden med ungefär det dubbla då sensorerna sätts längre bak. Iaf på min förra (jba lt).Här stängdes även de bakre av, men i de nyare xcal dosorna kan man själv stänga av rear 02 sensorerna. Citera
peckapecan February 18, 2014 Author Report February 18, 2014 Har i dagarna hämtat ut kitet och testat plugga in SCT x3 i datorn med följande usbkabel bara för att kolla in de olika menyerna, där ser jagen funktion som heter KAM Reset,, vad är detta ? Citera
Tbird February 18, 2014 Report February 18, 2014 KAM = Keep Alive Memory.Det är samma sak som att ta ur batteriet en stund för att resetta alla upplärd data, men utan verktyg. Citera
peckapecan February 18, 2014 Author Report February 18, 2014 Det här med dataloggning, funkar det plugga in sct via OBDII samtidigt som man kör, och har den inpluggad till laptop via USB ? Citera
Tbird February 18, 2014 Report February 18, 2014 Vissa värden låter man justeras till en viss grad pga. alla bilar är lite olika dessutom så slits vissa delar och därmed så behöver vissa värden justeras.När du lägger i en ny tune ska du göra en KAM reset.Detta för att resetta upplärd data från gamla tunen. Citera
Recommended Posts