Jump to content

Best ett nytt CAI & ska fylla i tune formuläret,,några frågor.....

Recommended Posts

Beställde ett JLT Series 3 CAI 110mm tuner package med SCT X3 programmerare och ska fylla i formuläret så dem kan baka en tune, men fattar

inte vad dem menar med Rear O2´s on or off?

Sedan får man välja 3st oktantal, och jag tänkte då ta 95,98 & V-Power, vad blir det omräknat i Amerikansk standard?

Man behöver också PCM koden, men har tyvärr inte tillgång till bilen på ett bra tag,, går det luska ut ändå ??

Rear O2 är syresensorer efter katalysator, har man katalysator kan de vara som original ON

Oktan tal I Sverige mäter vi RON och i USA (RON/MON)2

95 RON ca. 90-91 (RON/MON)2

98 RON ca 93 (RON/MON)2

Dessutom tror jag att V-power har sänkt oktantalet från 99 till 98.

Beställde ett JLT Series 3 CAI 110mm tuner package med SCT X3 programmerare och ska fylla i formuläret så dem kan baka en tune, men fattar

inte vad dem menar med Rear O2´s on or off?

Sedan får man välja 3st oktantal, och jag tänkte då ta 95,98 & V-Power, vad blir det omräknat i Amerikansk standard?

Man behöver också PCM koden, men har tyvärr inte tillgång till bilen på ett bra tag,, går det luska ut ändå ??

Har du long tube headers? eller shorty?

kör med stock nu

Skickat från Note 3

Låt dom vara på: Har man long tube på så vill gärna check lampan tändas; beroende på hur bra tunen är gjord du har.

Leif vem vill du ha tag i?

Om man har longtubes brukar mapparen öka responstiden med ungefär det dubbla då sensorerna sätts längre bak. Iaf på min förra (jba lt).

Här stängdes även de bakre av, men i de nyare xcal dosorna kan man själv stänga av rear 02 sensorerna.

• 4 weeks later...

Har i dagarna hämtat ut kitet och testat plugga in SCT x3 i datorn med följande usbkabel bara för att kolla in de olika menyerna, där ser jag

en funktion som heter KAM Reset,, vad är detta ?

Vissa värden låter man justeras till en viss grad pga. alla bilar är lite olika dessutom så slits vissa delar och därmed så behöver vissa värden justeras.

När du lägger i en ny tune ska du göra en KAM reset.

Detta för att resetta upplärd data från gamla tunen.