Jump to content

Recommended Posts

Menar du gummikopparna som sitter runt ventilen?

Är dom trasiga?

Jag har sett och läst att det går att byta dem om man tex. använder tryckluft genom att borra ett hål genom ett gammalt tändstift och ansluter slangen på tändstiftet som monteras på cylindern du skall byta tätning på. Då hålls ventilen på plats i sätet medans man byter tätning.

Kolla även denna länken som visserligen är på engelska.

Mustangsteve använder sig av ett rep som han pillar/matar ner genom tändstiftshålet förutom en liten stump så att han kan ta ut den efter tätningen är bytt.

När repet är inmatat vrider han bara runt motorn tills repet ligger klämd mellan kolv och topp/ventiler. Se och läs vidare en bit ner på denna länk, som förövrigt innehåller en del andra tips.

Länk: http://www.mustangsteve.com/MustangSteveFAQ.html

Lycka till!

mvh Tommy.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...