February 3, 201411 yr comment_133267 Enkelt tips på ett alternativ till att använda sk. "hogrings" vid klädselbyte. Jag tog helt enkelt vanliga plaststraps och monterade runt hela stommarna löst och för att sedan spänna klädseln med stripporna allt eftersom....fjädrade ner stommarna genom att lägga dom på golvet och stå på dom och spänna "strappsen" enkelt och total kontroll på klädselssträckningen. Sen är det enkelt att byta ut strapsen mot hogrings om man vill ha som "orginal" Efter att klädseln är monterad så brukar jag ta bort ev. veck och eftersträcka genom att köra det i en ångsteamer 45min och 45grader...efter detta ångbad (bör funka med varmvatten också) så torkas alltsammans rejält med en hårtork, resultatet blir i det närmaste perfekt. /"Micke"
February 3, 201411 yr comment_133282 Bra tips. Kom din bil med rødt innrede orginal? Snygt. Vart er gilla knappen ;-)MvhJohnB
February 3, 201411 yr Author comment_133284 Tjena JohnB!!!Ja den är T-Red + Vermillion Red interior. 2st 1970 - SuperCobraJet mustanger tillverkades röda med röd inredning. Min OT05R101320 och den andra OT05R106672 ägs av Darren Wright i australien. M.v.h."Micke":cool:
February 4, 201411 yr comment_133287 Enkelt tips på ett alternativ till att använda sk. "hogrings" vid klädselbyte. Jag tog helt enkelt vanliga plaststraps och monterade runt hela stommarna löst och för att sedan spänna klädseln med stripporna allt eftersom....fjädrade ner stommarna genom att lägga dom på golvet och stå på dom och spänna "strappsen" enkelt och total kontroll på klädselssträckningen. Sen är det enkelt att byta ut strapsen mot hogrings om man vill ha som "orginal" [ATTACH=CONFIG]28892[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]28893[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]28894[/ATTACH]Efter att klädseln är monterad så brukar jag ta bort ev. veck och eftersträcka genom att köra det i en ångsteamer 45min och 45grader...efter detta ångbad (bör funka med varmvatten också) så torkas alltsammans rejält med en hårtork, resultatet blir i det närmaste perfekt. /"Micke" [ATTACH=CONFIG]28899[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]28900[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]28901[/ATTACH]Snyggt jobbat, om du är intresserad av ett extrajobb så får jag ny klädsel till min -68 HT mitten av Mars. Får ett komplett kitt med skum, klädsel mm.
February 4, 201411 yr Author comment_133289 Har inte tid att hjälpa dej dom närmaste månaderna då jag måste få ihop min mustang till Bollnäs Motorrevy 5-6 April där den ska "premiärvisas" tillsammans med en Fastback 68 och en 64-1/2 Coupe...Du kan kolla igen i maj ifall du inte hittar nån hjälpsam. Men du har ju fått tips nu hur du kan fixa det själv./"Micke" -
February 4, 201411 yr comment_133290 Har inte tid att hjälpa dej dom närmaste månaderna då jag måste få ihop min mustang till Bollnäs Motorrevy 5-6 April där den ska "premiärvisas" tillsammans med en Fastback 68 och en 64-1/2 Coupe...Du kan kolla igen i maj ifall du inte hittar nån hjälpsam. Men du har ju fått tips nu hur du kan fixa det själv./"Micke" -
February 4, 201411 yr comment_133296 Hej.Stripes går jätte bra att använda till den lätta avdelningen, dvs baksäte, bör inte användaspå framstolar som kräver hogning i botten alltså under sitsen för att få fast klädsel påundersidan krävs starka nypor och verktyg för att komma ner i spåren för att fästa ochge klädselformens rätt utseende;).
February 9, 201411 yr Author comment_133367 Hej.Stripes går jätte bra att använda till den lätta avdelningen, dvs baksäte, bör inte användaspå framstolar som kräver hogning i botten alltså under sitsen för att få fast klädsel påundersidan krävs starka nypor och verktyg för att komma ner i spåren för att fästa ochge klädselformens rätt utseende;).Funkar bra på framstolarna också, lite pill bara...sen är det som sagt tidigare "en enkel match" att byta ut "buntbanden" mot hogrings om man känner för det.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.