peckapecan February 20, 2014 Report February 20, 2014 Fick som sagt hem x3 med custom tune för 3st olika bränsleoktantal.Om jag nu pluggar in enheten via usb´n till datorn för att kolla in de olika menyerna, så under custom tune så finns det något som heter adjust options med 3st olika undermenyer, keep prev options, adjust options och skip options.Ska man nu köra den beställda tunern, blir det då keep eller skip options man ska välja ?, vad skiljer ?Om jag kikar i adjust options så finns ju där en massa olika parametrar att leka med, men om jag ändrar något där, påverkasdå den ursprungliga custom tunen? , alltså lagras de ändrade parametrarna i sct`n ?, eller går dem tillbaka till ursprungsläge efter man kört över programvaran till bilen ?Ser under adjust options att det går ställa in rev limit DRV / NEU, den är satt till 6375/6400 RPM, vad betyder det?vad är strategy tune?Sista frågan, om man uppdaterar enheten via Sct updater, formateras hela enheten eller ligger alla tunes kvar?,även custom ?. Citera
Badmanners February 20, 2014 Report February 20, 2014 Fick som sagt hem x3 med custom tune för 3st olika bränsleoktantal.Om jag nu pluggar in enheten via usb´n till datorn för att kolla in de olika menyerna, så under custom tune så finns det något som heter adjust options med 3st olika undermenyer, keep prev options, adjust options och skip options.Ska man nu köra den beställda tunern, blir det då keep eller skip options man ska välja ?, vad skiljer ?Om jag kikar i adjust options så finns ju där en massa olika parametrar att leka med, men om jag ändrar något där, påverkasdå den ursprungliga custom tunen? , alltså lagras de ändrade parametrarna i sct`n ?, eller går dem tillbaka till ursprungsläge efter man kört över programvaran till bilen ?Ser under adjust options att det går ställa in rev limit DRV / NEU, den är satt till 6375/6400 RPM, vad betyder det?vad är strategy tune?Sista frågan, om man uppdaterar enheten via Sct updater, formateras hela enheten eller ligger alla tunes kvar?,även custom ?.Om du känner dig osäker så kör prova den förutbestämda tunen. Bättre att forska sig fram i efterhand om du inte är helt nöjd. Du bör inte kunna ändra några parametrar i datorn. prova så kommer den nog inte att ta dig till nästa menyRev limit DRV är i drive och NEU är i neutral. Strategy tune file är den fil som används när du beställer en Custom tune i bilen. Då läser du av siffrorna/bokstäverna och skicka till tunergubbenHela enheten uppdateras. Du bör ha en kopia på dina custom tunes i datornDu är välkommen att ringa så guidar vi dig. Se till att ha tunern inkopplad i bilenMed vänlig hälsning Bruno Citera
Recommended Posts