Jump to content

Recommended Posts

Hej!, jag köpte mej en Mustang 69½ eller 70½ för några timmar sen, ja vet int riktigt va man ska kalla den :D , den har 69:ans bakdel och 70:ans front, det är min första musse så jag är inte så hemma på den än, men jag fick med massa böcker jag ska bläddra igenom snart.

men till mina frågor:

1. Om jag blinkar till vänster så fastnar spaken som den ska, men om jag blinkar åt höger så måste jag hålla uppe spaken för den fastnar inte, ska det vara så eller är det nån fjäder eller nått som har gått av eller vad det nu kan vara?

2. Det var ingen servostyrning på den så man måste vara stark som en oxe för att orka svänga hehe :) så jag har sett på olika ställen "Servo Kit" dom säljer och jag undrar, är det samma "kit" till 69 och 70 eller är det olika ?

3. Ser karossen likadan ut på 69 som på 70 ?

4. Ska det vara säkerhetsbälten i baksätet ?, för det har nämligen inte jag på min, jag blev lite fundersam då min har säkerhetsbälten i framsätet men inte bak.

Det finns ingen som heter 69½ eller 70½

Förmodligen en 69 kaross med andra skärmar fram och utbytt front.

Frågor tillbaka......Köpte du den i Eskilstuna trakten? Röd/vit???

Det fanns en sådan här nämligen

1...Du måste byta hela blinkerskontakten. Dom slits ut eftersom det är bara plast och det åldras

2....Servon är samma men inte yttre p-ändar annars är allt samma

3 ...karossernaa är i stort samma förutom detaljer. 69'a har scoop på bakskärmarna. Det har inte 70

Fronten,framskärmar och bakpariet är helt olika men det har du ju redan sett.

69 har tändningslås på instrumentbrädan. 70 har den på rattstången.

I övrigt är allt samma i grunden

4...Jo det är midjebälten bak. Kolla under sätet. Brukar pressas ner där. Sätesdynan har urtag i botten där bälten ska dras fram