Jump to content

Varning för bilskojare!!


Obscure

Recommended Posts

Idag var vi nere i Ystad för provköra en 2005 Mustang GT hos Autoclassica. Annonsen ligger på blocket, ser ut så här:

ugeryqe8.jpg

Jag hade talat med ägaren VD'n ett par gånger under veckan, och förklarat mitt intresse, att om det var rätt bil så köper vi. Han försäkrade mig att bilen var mycket fin och välvårdad, i kanon skick, kanske nån liten repa på en kofångare, men inget mer än så. Maskinellt perfekt... Vi bokade tid och körde 1 1/2 timme för provkörning kl 11:30...

...kl 12:10 kom bilen äntligen utrullandes. På en gång reagerade vi på att vänstra sidan av bilen hade flera bulor och bakre skärmkanten var rejält intryckt i bakkant. Vi tänkte att vi kan ju köra en runda iallafall, men något besvikna på första intrycket. När jag tryckte ner kopplingen hördes ett distinkt väsande skrapande ljud. Urtrampningslagret kasst! Vi körde ca 200 meter, parkerade och gick runt ich kollade över bilen - HJÄLP! Repor och bulor och rostprickar överallt. Bakre kofångaren var sprucken rejält i ena hörnet, färg flagnade från den kassa främre kofångaren och framkanten på motorhuven... Raka vägen tillbaka, och när vi uttalade vårt missnöje för den enda säljaren vi kunde hitta så verkade han helt förvånad och så var ju tyvärr inte VDn tillgänglig på ett tag. Vi sa att det kan kvitta, vi är inte intresserade ändå. Mycket mycket missnöjda med att de slösat bort hela vår lördag morgon och förmiddag, sitter vi nu på McD och äter lunch... Varning, akta er för Auto Classica i Ystad! De ljuger så de tror sig själva...

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Ja det är för jävligt att dom ska ljuga hela tiden,

det är väl bara säga som det är med skicket på bilarna tror dom att folk inte hittar felen,

vist dom dolda kan bli svåra att se, men säger dom mycket fin med typ en enstaka repa,

å så tittar man på den å ser massa mer, då drar man öronen åt sig, o då kan man misstänka mer o värre!

Det är tyvärr problem med typ nästan alla handlare,

dom försöker suga ut så mycket dom kan, o tyvärr så lyckas dom oftast.

Link to comment
Share on other sites

Tack, det hoppas jag också!

Tråkigt att ni inte var nöjda över den bil som ni tittade på samt fick köra 1,5 timme dit men det är många som varit på Auto Classica och blivit lurade på ett eller annat sätt. Jag var där en gång och fick dåliga vibbar på hemvägen när jag smälte intrycken.

Link to comment
Share on other sites

Det är ingen som kontaktat Auto Classica för att höra deras synpunkter på dessa klagomål?

Mustangklubben är ju en mycket stor klubb, jämförelsevis, och borde kunna starta en intressant diskussion.

/Torbjörn - transamclub

(tapatalk)

Det är intressant för klubbens medlemmar att få del av erfarenheter ang olika aktörer/bilfirmor.

Att inleda en dialog med dessa aktörer i enskilda affärer ligger inte i klubbens åtagande.

Läser de vårt forum är de välkomna att ge sin syn på inlägget.

För övrigt får det bli en allmän synpunkt på företaget, till nytta för våra medlemmar.

Link to comment
Share on other sites

Alltid trist med firmor som inte är seriösa. Man börjar att märka att våren är i anntångande och antalet annonser i blocket m.m börjar att öka från många lycksökare. Mitt tips är att i första hand köpa en bil från någon av oss i klubben eller se till att kolla carfaxen vid köp på firma. Ta det bara lugnt för bilar finns i mängd.

Link to comment
Share on other sites

Carfax och ta det lungt är bra ledord!

håller med om carfax. Var så exalterad förra året när frugan äntligen sa ok för musseköp. Hittade en svart i varberg. Frågade om skador, finns inga sa han. Allt i tipptopp. Kollade med carfax som sa "salvage". Konfronterade killen som påstod att det bara hade varit en buckla på motorhuven. För mig betyder salvage något helt annat men drog öronen åt mig när jag såg att samma telefonnummer stod på fler bilar på blocket. Hittade min drömbil på exclusivecars i stockholm istället. Mycket seriösa killar. Har precis tagit ut bilen från vintergaraget och som nån skrev tidigare. Det pirrar i hela kroppen bara man tittar på bilen. Synd bara att frugan aldrig kommer fatta grejen.

Link to comment
Share on other sites

Det pirrar i hela kroppen bara man tittar på bilen. Synd bara att frugan aldrig kommer fatta grejen.

Passa dig, hon kan bli svartsjuk ;) Sätt henne i bilen så blir det dubbelt upp av pirrerier.

Det var möjligen inte Varbergs Auto som hade det svarta objektet?

Link to comment
Share on other sites

Passa dig, hon kan bli svartsjuk ;) Sätt henne i bilen så blir det dubbelt upp av pirrerier.

Det var möjligen inte Varbergs Auto som hade det svarta objektet?

Nix det var det inte. Nån privatperson.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Är det fler som har erfarenhet från Auto Classica i Ystad? Dom har en Bullit -08 till salu på blocket som jag är nyfiken på. Är dom så oseriösa så det bara är att glömma?

Har inte ringt och pratat med dom ännu och har ca 2,5 timmes resväg dit.

Link to comment
Share on other sites

Är det fler som har erfarenhet från Auto Classica i Ystad? Dom har en Bullit -08 till salu på blocket som jag är nyfiken på. Är dom så oseriösa så det bara är att glömma?

Har inte ringt och pratat med dom ännu och har ca 2,5 timmes resväg dit.

Jag har personligen ingen erfarenhet av firman. Men då jag bara bor 2 mil bort och hört en del om dem. Både positiva och negativa saker.

Är det ingen jätte brådska för dig så skall jag in till Ystad nu veckan som kommer. Vet inte exakt vilken dag men vill du kan jag gå in och kolla hur den ser ut.

Vill dock tillägga att jag inte är någon expert men skriv till dem och fiska lite info om bilen. Sedan kan jag få infon av dig och kolla om det stämmer.

Jag kommer dock inte vilja provköra den utan kollar på den enbart exteriört och interiört.

Då slipper du köra de 2,5 h i onödan om det visar sig vara ett lik. :-)

Hör av dig om hur du vill göra.

Link to comment
Share on other sites

Tack så hemskt mycket för ditt svar. Har redan mailat dem och tänkte slå dem en signal i morgon. Vore väldigt tacksam om du ville svänga förbi och kika på bilen.

Begär inte att du ska kolla noga men du kanske kan se om det är ett riktigt vrak eller om den är värd att kolla på.

Mvh Jonas

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Är det fler som har erfarenhet från Auto Classica i Ystad? Dom har en Bullit -08 till salu på blocket som jag är nyfiken på. Är dom så oseriösa så det bara är att glömma?

Har inte ringt och pratat med dom ännu och har ca 2,5 timmes resväg dit.

Du har ju en annan 2008 bullit på blocket som är 34000 billigare och gått 3000 mil mindre.

Visserligen en bit att köra men det handlar ju om rätt mycket pengar.

http://www.blocket.se/jamtland/Ford_Mustang_Bullitt_55155490.htm?ca=23_11&w=3

Link to comment
Share on other sites

Jo, har sett den med. Priset och milen lockar ju. Men har 100 mil dit och en bekant som har tillgång till diverse register kollade upp den bilen och det är något som inte stämmer. Den har bl.a. varit efterlyst.

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Tack så hemskt mycket för ditt svar. Har redan mailat dem och tänkte slå dem en signal i morgon. Vore väldigt tacksam om du ville svänga förbi och kika på bilen.

Begär inte att du ska kolla noga men du kanske kan se om det är ett riktigt vrak eller om den är värd att kolla på.

Mvh Jonas

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Har du hört något från dem?

Jag kommer förmodligen att köra till Ystad imorgon eller på fredag.

Mest så att bilen är på plats. :-)

Link to comment
Share on other sites

Jodå, jag har pratat med dom. Första intrycket var väl tätt kasst om man säger så. Bilen finns där men dom säljer den åt kund. Men han var inte speciellt intresserad av att sälja överhuvud taget. Tror facktist jag släpper den bilen helt.

Jättesnällt att du erbjöd dig men du slipper åka dit. [emoji1]

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jodå, jag har pratat med dom. Första intrycket var väl tätt kasst om man säger så. Bilen finns där men dom säljer den åt kund. Men han var inte speciellt intresserad av att sälja överhuvud taget. Tror facktist jag släpper den bilen helt.

Jättesnällt att du erbjöd dig men du slipper åka dit. [emoji1]

Skickas från min iPhone via Tapatalk

Ok de e lugnt. Jag skall banne mig ändå pysa in och kolla lite där för att se vad dem har för något roligt att erbjuda.

Lycka till med ditt Mustang sökande. :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...