Daniel Strand February 27, 2014 Report February 27, 2014 Har blivit tillfrågad om att köra på ett bröllop. Vad är normalt att begära för en sådan körning? Personen som frågat jobbar på samma arbetsplats som jag, och jag kommer antagligen att köra ca 20mil.Hur resonerar ni kring detta?/Daniel Citera
supersnake February 27, 2014 Report February 27, 2014 Beror mycket på relationen man har till den som frågar. Men om ni inte ha en relation så är det brukligt med att ta betalt för totala bränslekostnader samt en avgift man själv tycker är skäligt för uppdraget. Är du bjuden till bröllopet/festen? Om du är det och har den relationen med dem så kan det vara en fin bröllopsgåva att ge dom en tur i världens ballaste bil. Citera
pools February 28, 2014 Report February 28, 2014 Hej!Jag har ofta kört till bröllop och studentbal. Minimipriset jag tar är 1000:- Då kandet vara en så kort körning som från kyrkan till festlokalen på 2 km. Sedan tillkommerju vanlig km-taxa med den bil du använder, 18:- per mil i en Svenssonbil. Kör duMustang blir ju taxan en helt annan. Du får bestämma själv. Tänk bara på att enmodern bil inte dricker mer än en halv liter milen, mens din kanske vill ha det tredubbla.Sen är det ju trevligt att skjutsa folk i sin egen enormt vackra bil, bara för att visaupp den, och kanske det då kommer fler förfrågningar. Då kan man få lite tillbakaför det jobb och delar man lägger ner på sin Mustang.Lycka till med körningen!Mvh.P-O Citera
Daniel Strand May 26, 2014 Author Report May 26, 2014 Det blev till slut körning. Regn på förmiddagen och mulet när det började i kyrkan, men när brudparet kommer ut ur kyrkan smög solen sig fram. Kunde åka med taket nere under hela resan. Citera
Recommended Posts