Jump to content

Recommended Posts

Hej ! Jag fick en trevligt brev ifrån skatteverket idag .Efter min överklagan på skatten har dom sänkt skatten med cirka 1200 kr

plus att jag fick tillbaka det jag betalt förmycke 2013. Den nya skatten är 3580 baserat på 278g co2 , 318 gram var den gamla skatten baserad på.Detta gäller en 5l gt 2011 års modell.

• 2 weeks later...
Hej ! Jag fick en trevligt brev ifrån skatteverket idag .Efter min överklagan på skatten har dom sänkt skatten med cirka 1200 kr

plus att jag fick tillbaka det jag betalt förmycke 2013. Den nya skatten är 3580 baserat på 278g co2 , 318 gram var den gamla skatten baserad på.Detta gäller en 5l gt 2011 års modell.

Fick också sänkt skatt men däremot fick jag inte tillbaka det jag betalat för mycket :(

• 1 month later...
Taxan!! Vad är din nya skatt?? och hur mycket många g co2 ?

så kan jag kanske också överklaga....

Min skatt ligger på 4500:- med ett utsläpp på 373g/km

Hur överklagar man? Min bil har de satt till 430 g/km Och kollar jag då som ovan samma bil i tyskland står det 353 g/km

Men vad krävs för att de ska sänka en länk till tyskland räcker väl knappast.

http://home.mobile.de/AUTOHAUS-FISCHER-MUENSTER#des_192292865

Den här mallen använde jag mig av iaf. Jag försökte få skatten och utsläppen sänkta till en GT`s nivåer men det gick dom inte med på, utan lägre än så här kommer man nog inte.. Lycka till

Skatteverket Fordonsskatteenheten, 701 87 Örebro

Begäran om omprövning av beslut om fordons Co2-värde som åsatts i samband med registreringsbesiktning.

Det har framkommit att den beräkningsmodell som Transportstyrelsen använder sig av vid beräkning av ett fordons koldioxidutsläpp ger ett felaktigt värde på vissa bilar, bland annat gäller detta Ford Mustang GT 500 Shelby med 5.4L kompressormatad V8 motor.

Detta har fått till följd att fordonsskatten för dessa fordon är för hög. Den beräkningsmodell som Transportstyrelsen använder sig av är en rent statistisk modell som inte tar hänsyn till ett fordons faktiska bränsleförbrukning och CO2-utsläpp. Ett fordon av aktuell modell med aktuell motor som Ford Mustang har ett koldioxidutsläpp som motsvarar ca 370 g/km.

Detta innebär att fordonsskatten bör uppgå till ett belopp om 4500 kr/år. Med hänsyn till att Skatteverket i ärende med Dnr 4 60 275474-09/561 beslutat att fastställa fordonsskatten för ett motsvarande fordon som Ford Mustang till 286 g/km yrkas att mitt fordon Ford Mustang GT500 Shelby med registreringsnummer ????? skall åsättas ett CO2-värde av 370 g/km. Jag tackar på förhand för en snabb och korrekt handläggning av detta ärende.

Med Vänliga Hälsningar,