Jump to content

Ford mustang med 265/45 R20


Recommended Posts

Tack för snabbt svar :)

Finns det någon sida som man kan kolla och räkna ut rullomkrets? Eller om det finns någon formel..

Förövrigt så stämmer ET ganska bra iaf, 45 mot 43.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det finns några olika sidor, skriv in sökning på Google. ;)

Jag är ganska nöjd med min 08 med 6a.:problem:

Den var riktigt fin :) Vad har du för storlek på däcken och fälgarna?

Jag räknade ut diameter nyss på mina 20tum med 265/45 och det blir totalt 62.7cm i diameter.

Link to comment
Share on other sites

Du får nog gå ner till 30 profil de flesta har 275/30 - 20 bak 245/35-20 fram har själv 35 bak och jag tycker det blir för mycket gummi. skall byta till 30 profil.

utöver det så passar allt som passar till gt och gt500 05-09 om jag inte är helt ute o reser i ämnet.

och man bara testar hastigheten med en GPS så vet man om det visar rätt min visar fel på ett par km men det gör de flesta bilar även med original däck.

Link to comment
Share on other sites

Du får nog gå ner till 30 profil de flesta har 275/30 - 20 bak 245/35-20 fram har själv 35 bak och jag tycker det blir för mycket gummi. skall byta till 30 profil.

utöver det så passar allt som passar till gt och gt500 05-09 om jag inte är helt ute o reser i ämnet.

och man bara testar hastigheten med en GPS så vet man om det visar rätt min visar fel på ett par km men det gör de flesta bilar även med original däck.

Nu har jag kommit över ett par med dessa dimensioner och tänkte att det skulle passa... :) Har du någon bild på hur din bil ser ut dina sulor? Antar att du har 275er då med 35 i profil?

Link to comment
Share on other sites

Alla vet att om man byter till numerisk högre nummer utväxling så ( 2.83 till 3.55) så axar bilen bättre och är mycket trevligare.

Varför vill ni göra era bilar slöare???? Tyvärr förstår jag det inte.

Ena stunden ska ni ha "vassa" bilar och i nästa sekund ska ni göra de slöa med för stora däck...

Har för mig att 2005 och nyare Mustang har strax under 27tum höga däck.

265 X 45-20 ger 29.4 tum (minst 9 % högre hjul)

275 x 35 - 20 ger 27.6 tum (minst 2% högre hjul) Max vad jag skulle använda i höjd

305 x 30 -20 ger 27.2 tum ( minst 0.7% högre hjul) Det skulle jag använda

Sedan är det följande problem.

Balansering av stora hjul...

Få tag i däck större än 18-19 tum som har bra grepp.

Själv är jag i det gamla gardet som vill ha mycket gummi på däcken, men nu är det billigare med däck för 17 tum fälgar...

På min Cobra så har jag 315 x 35 - 17 vilket ger 25.7 tum

Original 275 x 40 -17 vilket ger 25.7 tum

Varför har jag valt dessa däck??????

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...