pools August 3, 2004 Report August 3, 2004 Hej!I juli när vi åkte ner till Power Big Meet råkade jag ut för ett konstigt problem. Bulten som håller fästet för styrningens tryckcylinder i ramen gick av. Det hände när vi åkte in på en mack för att tanka. Då fick jag ta om för att komma rätt in mot pumpen och då jag svände stillastående åt vänster på torr asfalt gick bulten av. Detta har hänt en gång tidigare förra sommaren. Jag trodde bara att det var fel på bulten eller att den var skadad. Men när det nu händer en gång till böjar jag undra.I dag gick jag in på en websida för att titta på lite bilder på Mustanger. Då ser jag att på en -66:a ser ramfästet helt annorlunda än mitt fäste.Mitt fäste är bara ett plattjärn c:a 10 mm. tjockt. Det sitter bara med en bult i ramen. På -66:an ser det ut att vara ett som sitter med tre bultar.Hur skall fästet se ut på en -68:a? Har någon några bilder?Så här ser det ut på -66:an.m.v.h. Citera
Gäst August 3, 2004 Report August 3, 2004 Ja så där ska det vara!Har du headers?Isåfall kan du inte använda orginalfästet då servostången kommer för nära avgasröret.Folk brukar tillverka hemmgjorda men det finns även riktiga att köpa.Behöver du ett orginalfäste så har jag ett ifall du vill köpa? Citera
pools August 4, 2004 Author Report August 4, 2004 Hej Per!Nej, jag har inte headers. Jag är intresserad av att köpa fästet, maila migom pris och fraktvillkor.m.v.h. Citera
bomberg March 30, 2005 Report March 30, 2005 Jag har haft samma problem på min 66:a med headers.Bulten(bultarna) släpper och/eller går av.Jag tröttnade efter ett par gånger och svetsade helt brutalt dit fästet.Sen dess har jag inte haft några problem. Citera
Recommended Posts