Jump to content

Fan va trött man blir


Obscure

Recommended Posts

Ett annat fenomen är om man parkerar på en tom parkering. När man kommer tillbaka och det kommit fler bilar, står det någon precis intill. Det måste vara skrämmande och stå själv. ....

Jag har också märkt detta. Och jag förstår inte varför man på en parkering gör det som man aldrig skulle göra på ett lunchställe: sätta sig nära de andra.

(tapatalk)

Link to comment
Share on other sites

Jag har också märkt detta. Och jag förstår inte varför man på en parkering gör det som man aldrig skulle göra på ett lunchställe: sätta sig nära de andra.

(tapatalk)

Haha, så rätt, där sätter man sig så enskilt man kan, men på parkeringar, nä då så... Värsta är om man kommer tillbaka till bilen och där står en skitig gammal kombi eller minivan bredvid, då kan man räkna med att det vällt ut ett lass ungar som skiter i att hålla dörrar och så...

Link to comment
Share on other sites

Ett annat roligt fenomen ang parkeringar är att folk inte kan backa in i rutan. Det är ju mycket enklare att ha styrande hjulen i den ände där det är fritt, i stället för att stänga in styrande hjulen mellan två fasta objekt det första man gör. Dessutom är det i dom flesta bilar enklare att parkera mitt i rutan med hjälp av backspeglarna än att titta ut genom vindrutan, eftersom strecken inte brukar synas framåt.

Har många gånger sett folk som inte kommit ut med bilen på vissa parkeringar bara för dom måste backa ut ur rutan och bilarna runt om är så pass stora att det helt enkelt inte går. Då är det extra kul att se när någon backat in och bara kan köra därifrån utan ett enda omtag.

Jag håller på att omvända alla mina vänner och bekanta till att backa in och det fungerar faktiskt bra. Många har förstått varför och med lite övning är dom numera experter på att backa med bara speglarna till hjälp.

På min gata ligger parkeringarna så att man, om man kört in, måste backa direkt ut på gatan, en gata med relativt livlig trafik under morgonrusningen. Backar man ut ser man ingenting förrän man har i princip hela bilen ute på vägen. Det är ju så korkat så det är inte sant. Men backar man in har man ju kollat av trafikläget redan innan man ställer upp bilen för att backa in. Har man bilar bakom blinkar man bara höger och åker in till sidan och släpper om, innan man ställer upp bilen för en enkel inbackning. Man har dessutom hundra koll på eventuella cyklister och fotgängare innan man backar. Och på morgonen startar man bara bilen och kör ut när det är fritt!

Link to comment
Share on other sites

Jag backar också in på p-rutan med hjälp av speglarna istället som de flesta kör in på p-rutan. Mycket bättre tycker jag och jag backar tom in mina bilar i garagen också. I andra fall, ställer jag mig långt ifrån andra bilar och tar ibland dubbla rutor.

Link to comment
Share on other sites

Ja parkeringsbekymmer kan vi ofta ha. Måste berätta en sak som hände mej för

ett par år sedan.

Jag var på en Mustangträff i Umeå när frugan ringde och sa att vi skulle få gäster

senare på lördagkväll. Eftersom hon jobbade kunde hon inte fixa det vi behövde

till kvällen, så hon ringde mej. "Kan du åka förbi nåt systembolag och köpa några

flaskor vin?" Jag ska försöka sa jag. Det drog ut på tiden med träffen, så jag var

väldigt sen när jag parkerade på den stora p-platsen. Rusade ut ur bilen, låste

snabbt, och sprang iväg till systemet. När jag kom tillbaka till p-platsen hittade

jag inte bilen. Va'f, kan någon ha stulit bilen? Jag blev aldeles kall inombords. Det

är inte sant tänkte jag. Min fina Musse, stulen? Jag gick rad upp och rad ner, ingen

Musse. Fy faan! Jag tänkte, vad ska försäkringsbolaget säga, hade jag låst bilen,

hade jag parkerat på en säker plats? Jag fick panik! Min Musse borta för alltid?

Faan, ingen referens hade jag heller, ingen lyktstolpe eller nåt annat som jag sett

när jag parkerade. Nu var jag riktigt desperat, när jag ÄNTLIGEN fick syn på min

gullevagn, den stod där jag hade lämnat den. Men vilken pers det blev innan jag

hittede den. Jag hade nog tänkt att parkera lite längre bort än vad jag gör med

"vardagsbilen" Det var nog så det blev i stressen.

Så kan det gå, parkera varligt!:P

Hoppas att det ordnar sig för er med parkeringsskadan.

Mvh.

P-O

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

post-8355-144839404827_thumb.jpgFår ta mig i kragen och träna backa på plats.. Kör ibland truck på jobbet o det är ju löjligt smidigt :)

(fickparkerar som om jag är vindögd... jämt snett eller nära en meter ut ifrån kanten :crazy: )

Det blir ju ett dilemma att ta finbilen till torget/centrum för att den är underbar att köra men man vågar inte för att det skall repas eller traschas av dörrar och yrhöns..

Parkeringskola sa Bill..

Tut på er! Ha en fin dag.

Ändrade %s av %s (%s)
La till en bild på dagens parkering...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...