Jump to content

Ny här och nybliven Mustang 67 ägare för 3 år sedan.


ChristianLB

Recommended Posts

Hej på er goa Mustangägare! Kort info, Jag fick hjälp med importering av en Mustang 67 ht år 2011. Oerfaren och jättesugen på min första drömbil så blev de ett hastigt köp av en kalifornia bil. 4 bultad musse med 302 V8..

Vad jag vet är att det måste ske ett byte från 4 bult till 5 bult för att kunna besikta den i Sverige med en V8.

Stor skillnad på hela framvagnen? (den som satt på hade inprincip torrsprickor i varje led osv. )

Läste på en annan tråd där det finns en "v8" framvagn, är detta sant?

Har lite bilder så ni kan förstå vilket dumt val jag gjorde för 3 år sedan.

Bild 1. Hemkomst. Ett ok bruksskick. Inredning kass. Motorn gick inte riktigt helt 100. Automat lådan växlade inte som den skulle.

post-8399-144839407678_thumb.jpg

Bild 2. När man plockat med bilen i 1 vecka så är det nästan en tom kaross.. STORT misstag att göra såhär. MEN gjort är gjort och den ska ihop! Tagit 3 år pga flytt från garage till garage, flytt till lägenhet andra bilar m.m.

post-8399-144839407685_thumb.jpg

Men nu ska jag äntligen börja kapa bort golvbitarna och slänga i nya. Har nästan allt förutom då komplett framvagn med skivbromsar och en bakaxel med 5 bult.

Min nuvarande plan idag och framåt. Körklar innan 2015 års student. De vill säga lackat i motorrummet, kupen och bagage samt undersida. Kaross får vänta tills bilen är besiktad och klar. Har hela inredningen ny liggandes, plåtar m.m. Så det ska bara vara och börja svetsa golv sedan bygga ihop..

Återigen till problemet med framvagn som är nu 4 bult. (förmodligen varit 6a innan).. Vad behövs bytas innan en regbeskitning? Är det äns möjligt att byta till v8?

Här är en video på bilen innan isärplockandet...

Förlåt ifall allt är rörigt med detta inlägg, men är trött och taggad till att börja med bilen!

Mvh ChristianLB

Link to comment
Share on other sites

Tack så mycket! Jag måste dock lyckas, onödigt köp annars :) Där ser man.. Är det något alls som går att använda från 6ans framvagn till v8ans?

Tack för svar!

Välkommen in i Mustang gänget, du kommer säkert att lyckas, trägen

vinner.:cool:

Du frågar om framvagn, ja det finns en speciell framvagn för V8, skillnaden

finns som mest på 65-68, 1969 börjar man att försöka hålla sig till samma

delar för båda motorallternativ.;)

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Tyvärr inte, det mesta av delarna är klenare, det är enligt mig jätte bra

om du söker efter komplett framvagn.

Det finns, många som byter till kuggstång har med all säkerhet delar

kvar, lägg ut en annos köpes vet ja.

Det är även skillnad på spiralfjädrar då de som är till bil utrustad med

6a är klenare och passar då inte för att bära en V8a.:roll:

Link to comment
Share on other sites

Då får det bli sökande av detta! Har varit förberedd på det värsta :)

Tack igen för svar!

Hej.

Tyvärr inte, det mesta av delarna är klenare, det är enligt mig jätte bra

om du söker efter komplett framvagn.

Det finns, många som byter till kuggstång har med all säkerhet delar

kvar, lägg ut en annos köpes vet ja.

Det är även skillnad på spiralfjädrar då de som är till bil utrustad med

6a är klenare och passar då inte för att bära en V8a.:roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Hej, shysst Val av bil. Har eventuellt delar om natt ar framat. Har en kuggstang som som forst skall pa plats. Det kanske funkar med din tidplanering.?

Hej! tack så mycket! Jag kommer nog behöva leta en hel framvagn då jag inte vågar chansa ifall den jag har är för en V8. M v H Christian

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...