Jump to content

Recommended Posts

Jo det går men helt onödigt och förlust av effekt eftersom FMX tar 15Hk mer än C4

Det ska vara en C4 annars kastar du Hästkrafter i sjön och bilen blir lite långsammare. ;)

Bättre du köper en TCI,B&M eller annan converter till din C4

Absolut bästa valet för en 289'a

Om du iallafall av någon anleding vill ha en FMX så måste följande bytas.

- 31-splines Yoke till kardanaxel.

- Ny växellådsbalk

- Ny 164 kuggs startkrans. (jag antar du har en 157kugg på din 289'a)

-Ny stor blockplatta

-Växelanordningen måste byggas om

-Neutral kontakt måste du försöka bygga en egen. C4 kontakt går inte och det går inte heller att ta en begagnad då den inte passar i din bils växelspakhus. Den sitter nämligen där på bilar med FMX

Så du ser det blir dyrare och samtidigt sämmre.

Huga,det var inte lätt.Anledningen var den att jag kör trimmat

och nuvarande c4 låter illa+slirar i turbinen.Jag har för mej att

du rekommenderade en -70 c4 låda förut eller är det nån ide`

att kosta på en 10":are på min nuvarande låda?

Hur trimmat kör du?

Kör du ca 3-350 Hk så tror jag även de äldre 1967+ går.

1965-1966 är inge vidare

Bästa är alltid en 1970+ C4 låda men tidigare går också.

Annars en beg C4 70 talare är inte dyra.

Ja det är ett bra pris.

OBS! Kolla vilken kåpa den har!

Det finns både med 157kugg & 164kugg

Tog hem en ny B&M turbin från Summit som kom hem idag faktisk!

Det gick på 3100kr inkl frakt/moms/tull

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...