Jump to content

Omborrning, firmor nära Stenungsund och GBG.

Radioman

Recommended Posts

Hej alla motorintresserade.

Undrar om det finns några pålitliga firmor att lämna motorblock för borrning hos, i Göteborgstrakten.

Har hittills hittat och fått prisuppgifter från Walléns motorrenoveringar AB.

Finns det fler ?

Trots att säsongen tog slut tidigt för mig så ser jag fram mot vinterns motorpyssel :) .

Hoppas jag inte sticker ut hakan för mycket. Men jag vet att Wallens bytt ägare ett antal gånger sista tiden och att de, även om de gör bra jobb inte har en där riktigt långvariga erfrna yrkeserfarenheten, yngre killar Har fått lite dåliga vibbar från olika håll.

SM Motor i Frölunda är duktiga. Finns också en duktig kille med egen firma i Vårgårda med lång erfarenhet på motorjobb. Har använt dom för veveslipp mm.

MJ motor renoveringar

//428 CJ /R

Precis sådan information är bra att ha tack :) .

Nu lutar det dock mot att jag kanske ser över maskinen jag har och återanvänder de fräscha prylarna som redan sitter i, eftersom det visat sig vara ett kanonkoncept. I så fall är det en omfodring av cylinder 6 som gäller.

Kanske är Frölunda eller Vårgårda bra på omfordringar också ?

Fick också pris på omborrning av Biltrimning AB på Burgrevegatan. Han hade mycket att göra och var tämligen billig på borrning, 2000kr inkl.moms för en Cleveland V8. Skall höra om fodring också.

Tack så länge för tipsen Tody