Jump to content

Tody

Medlemmar
  • Inlägg

    8
  • Blev forummedlem

  • Senaste besök

Tody's Achievements

Nybörjare

Nybörjare (1/14)

0

Omdömespoäng

  1. Tack för tipset, Men jag känner till alla dessa firmor. Har nog handlat av alla genom åren. Men som sagt. De har inte plåtar som är riktiga i pressningen till 1969-70. Om du vill ha en pressning som motsvarar originalet så gäller det endast för 1965-1968. Sen skiljer de lite i vissa ribbor. som det står i de NDP, Mustangsunlimited mfl. "Slight modification recired ribbings will not be exact" Men jag vet att det finns pressningar som översnsstämmer med originalgolvet 1969-70. Men jag kommer inte ihåg. Var jag sett det. Men jag litar på att det enorma kunnandet hos Mustangklubbens medlemmar och kanske får lära mig något. Jag kan ju ha fel. Tack
  2. Hej, Söker plåtdelar till golv för 1969 mach 1. Behöver bara vissa småbitar. Men vill gärna få rätt pressningar. Problemet är att jag har sett en firma som sålde dessa floor panels. Inte standard som alla firmer erbjuder. 1965-1970. Utan speciellt för 1969-70. Kanske är det någon i klubben som vet var jag hittar detta. Alternativt att det finns någon som kan ha utskurna plåtar med just de bitar jag behöver liggande. Det sista är väl kanske minst sannolikt, då allt i Mustangväg är värt renovering i dag. Tacksam för tips
  3. Har följt din resa med knackande motor. Verkar som om ni alla har koll på vad ni gör.Men jag råkade ut för samma sak. Hittade inte felet, rev ut motorn två gånger. Renoverade´bottendelan. Knack. Visade sig´att jag hade lyckets ge motorplåten en liten, liten knäck. så att ballansvikten på flexplattan tog i plåten vid varje var. Blev ett riktigt otäckt motorknack. Långsökt kanske, men alla tips verkar värdefulla just nu Lycka till Tody 1969 Mach I 428 CJ/R
  4. Med risk för att verka otrevlig så måste jag ändå kommentera "Smarte Oscars" kommentar. Oscar be pappa köpa dig en Camaro så kan du hädanefter göra inlägg på Camaroclubens sidor istället. Lycka till önskar Tody PS säljer inte min 428 CJ, R-code under 400 tkr. Dyrt eller billigt. Allt är relativt Oscar. Vill man ha något som inte finns. Då kostar det. Ex fina renoverade Mustanger som denna sidas medlemmar lagt ner både själ och pengar DS
  5. Färgen togs från Thunderbird 1964 års modell och är mycket riktigt en S- code. Ibland kan det vara svårt at hitta koden i de olika mustangböcker som finns ute på marknaden Har tidigare varit ägare til en 1964 1/2 cab som var tillverkad den 8 april 1964. (Tidig, - jo jag vet. Det fanns plåtdelari bilen som var tillverkade i januari och februari. Innerskärmar, bakstamm mm.) Tog då fram allla uppgifter som jag då behövde för lack. koder mm. Har inte dessa tillgängliga just nu. Men skall leta i mina papper och kan förhoppningsvis komma tillbaka med lite information. Sålde föresten min cab till förmån för en 1969 Mach 1 428 CJ, R-code. Två ytterligheter. Handlar bara om vad man vill uppnå med sitt Mustangägande. Tody
  6. Hoppas jag inte sticker ut hakan för mycket. Men jag vet att Wallens bytt ägare ett antal gånger sista tiden och att de, även om de gör bra jobb inte har en där riktigt långvariga erfrna yrkeserfarenheten, yngre killar Har fått lite dåliga vibbar från olika håll. SM Motor i Frölunda är duktiga. Finns också en duktig kille med egen firma i Vårgårda med lång erfarenhet på motorjobb. Har använt dom för veveslipp mm. MJ motor renoveringar //428 CJ /R
  7. Tyvärr är det väl så att dagens oljor inte riktigt lever upp till de gamla Amerikanska minareloljorna. Ny syntetoljor är för dagens motorer det bästa. För gammla klassiker så är mineralolja 20/50 att föredra. Använder själv enbart Kendall's oljor då de är en av de få riktiga mineraloljorna som finns kvar som är tillverkade i USA. Penzoil tillverkas i Belgien och Quaker State i Schweitz och tar genomgående sin Europa olja från Brittish Petrolium. Tråkigt. Så vill men köra riktigt gammal go klassisk olja med högst kvalitet till sin Vinkel 8. Då är det Kendall GT High Performance 20/50 som luktar och känns bäst. Rand 76 också en klassiker deras High Performance olja 15/40 används oförändrad i 68 % av NASCAR teamen Pris för Kendall ca 330-380 per 4 liter Alla olja fungerar givetvis till bilen. Men som lite av freaks som vi alla Mustangägare är så känns det riktig bra med hederlig US Mineral. //Mach I 428 CJ
  8. Hej, Sålde nyligen min 64 1/2 cab. den var tillverkad 8 april. Vad jag vet så var de tSveriges äldsta cab. Sen vet jag inte hur det är med HT bilar //Björn
×
×
  • Create New...