errorflynn cmc353 April 28, 2003 Report Share April 28, 2003 HejHur ställar jag in en Holley 600 ? Det finns två små skruvar på vardera sidan av förgasaren. Är det endast för tomgångs blandning ?Måste jag byta munstycken för att ändra blandningen vid gaspådrag?Just nu går bilen jättedåligt. Har övertryck i vevhuset, den pressar olja genom stickan. Det låter som den läcker avgaser vi 4:ans cylinder, samt att det stiftet gärna slocknar.Vad tror ni, är det topp packningen som farit eller en ventil?Bilen har stått ostartad i 13 år, då jag hade igång den (med ny olja) gick den jättebra, sedan har avgasljudet börja komma mera och mera. Ochnu är den svag och bluddrar vid gaspådrag. Annat dom hänt är att den kokade då fläkten stannade. Men den gick inte torr, stannande direkt jag såg det. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger April 28, 2003 Report Share April 28, 2003 Det där låter inte bra. Att skruva på förgasaren hjälper inget troligtvis har du en trasig kolv.Det brukar vara det så som du beskrivert.Blir tändstiftet oljigt? ta ett kompprov på den cylindern så får du ett snabbt svar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
saleen April 29, 2003 Report Share April 29, 2003 Det låter ju illa, men man kan ha tur. Min motor gick illa och tryckte upp olja i oljestickan, och det visade sig vara en stötstång som krökt sig. Efter en sats chrome-molly stänger var problemet ur världen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
errorflynn cmc353 April 30, 2003 Author Report Share April 30, 2003 Har kollat kompan. Mellan 8.2 och 9.0, det sitter 2V toppar på 302:an. Vad tror ni ? Inte kan det väl vara kompressionsfall ?Stift 4 var surt fast det är nytt. Stift 8 var något surt. Dvs dom mot kupen. Dom övriga såg ljusa ut. Kan det vara tändningen ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
errorflynn cmc353 May 2, 2003 Author Report Share May 2, 2003 Gjorde komptest mellan 8.2 och 9.0. Det såg väl OK ut ?Hittade felet också. Det var sladden ut tändspolen som inte hade kontakt riktigt.Nu går den iallafall men den trycker fortfarande ut olja ur oljestickan.Ventilkåpsventilationen är inte tät. Vad beror övertrycket på ? Kan inte förstå varför en böjd stötstång jkan ge övertryck i vevhuset som jag fick tips om. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.