Jump to content

65:an går dåligt.


errorflynn cmc353

Recommended Posts

Hej

Hur ställar jag in en Holley 600 ? Det finns två små skruvar på vardera sidan av förgasaren. Är det endast för tomgångs blandning ?

Måste jag byta munstycken för att ändra blandningen vid gaspådrag?

Just nu går bilen jättedåligt. Har övertryck i vevhuset, den pressar olja genom stickan. Det låter som den läcker avgaser vi 4:ans cylinder, samt att det stiftet gärna slocknar.

Vad tror ni, är det topp packningen som farit eller en ventil?

Bilen har stått ostartad i 13 år, då jag hade igång den (med ny olja) gick den jättebra, sedan har avgasljudet börja komma mera och mera. Och

nu är den svag och bluddrar vid gaspådrag.

Annat dom hänt är att den kokade då fläkten stannade. Men den gick inte torr, stannande direkt jag såg det.

Link to comment
Share on other sites

Det där låter inte bra. Att skruva på förgasaren hjälper inget troligtvis har du en trasig kolv.Det brukar vara det så som du beskrivert.Blir tändstiftet oljigt? ta ett kompprov på den cylindern så får du ett snabbt svar.

Link to comment
Share on other sites

Det låter ju illa, men man kan ha tur. Min motor gick illa och tryckte upp olja i oljestickan, och det visade sig vara en stötstång som krökt sig. Efter en sats chrome-molly stänger var problemet ur världen.

Link to comment
Share on other sites

Gjorde komptest mellan 8.2 och 9.0. Det såg väl OK ut ?

Hittade felet också. Det var sladden ut tändspolen som inte hade kontakt riktigt.

Nu går den iallafall men den trycker fortfarande ut olja ur oljestickan.

Ventilkåpsventilationen är inte tät.

Vad beror övertrycket på ? Kan inte förstå varför en böjd stötstång

jkan ge övertryck i vevhuset som jag fick tips om.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...