Jump to content

Recommended Posts

Hej !

Ford 8.8 bakaxel

Mustang 2009

Drygt 4200 mil :cry::confused:

Håller på att åtgärda läckaget vid pinjongaxeln på min bakaxel. Hade tänkt att bara byta packboxen, men upptäcker

när jag fått bort medbringaren att den ser "använd" ut. Vill inte säga sliten, efter som jag inte har nån erfarenhet

av bakaxlar av denna typ(har alltid kört framhjulsdrivet ;)). Jag är väl medveten om att det är näst intill omöjligt att

säga något utifrån en bild, men någon där ute kanske känner igen sig...? Skulle nog beskriva ytan där packboxen tätar

som lätt repig och möjligen lite "grov". Känner man med nageln så finns där lite "försänkningar" just där packboxens

läppar tätar.

Nu är frågan om jag även behöver byta medbringare för att det ska bli tätt ? Någon med kunskaper i ämnet som kan råda ?

Hade jag haft en ny medbringare i närheten hade jag nog bytt, men nu måste den beställas från USA och det tar ju lite tid.

Det är ju snart 1:a maj....så jag är ju lite sugen på att ta ut bilen:)..... Men - kanske värt att vänta ??

mvh/ Ronis

post-5810-144839444308_thumb.jpg

Med lite smärgelduk så går det att fixa till.

Det viktiga är att ytan har några vassa utstickande kanter, som sliter ner den nya packboxen.

Gör nästan ingenting om den är ett litet fördjupning där gamla packboxen låg emot.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...