Jump to content

Recommended Posts

Köpte ett Performance insug som jag tänkte byta nu....

Har några frågor inför detta...

Svarta plattan va är den till för?

post-4559-144839469254_thumb.jpg

Kopplingen med det blåa röret va är det?

Slangen som går ner va fyller den för funktion? Vakuum till lådan?

Någon som kan dimensionen på muttern som sitter på röret?

Tänkte ta bort röret.

post-4559-144839469295_thumb.jpg

Köpte ett Performance insug som jag tänkte byta nu....

Har några frågor inför detta...

Svarta plattan va är den till för?

[ATTACH=CONFIG]30399[/ATTACH]

Kopplingen med det blåa röret va är det?

Slangen som går ner va fyller den för funktion? Vakuum till lådan?

Någon som kan dimensionen på muttern som sitter på röret?

Tänkte ta bort röret.

[ATTACH=CONFIG]30400[/ATTACH]

Vad jag tror så är "svarta plattan" fäste till gasvajer, kanske till nån förgasare som vart monterad tidigare.

Det pluggade röret vet ej, till bromsservo kanske?

Slangen går till modulatorn som sitter på lådan.

mvh Johan

Nästa fråga ...

Va är det för gänga på denna?

post-4559-144839470899_thumb.jpg

Sitter som fan så jag låter den sitta kvar och köper en ny till nya insuget..

Gamla insuget sitter oxå fast så Fn...

Hur mycket våld vågar man använda för att få bort insuget

Om du inte har så tror jag det går lättare att ta bort insuget om du lyfter bort fördelaren, antar att du har fyra pinnbultar till insuget. De är bra då du hänger dit nya packningarna till insuget. Sitter då fördelaren där kan det bli trångt.

mvh Johan

Man kan behöva en kofot för att lossa insuget.

Nästa fråga ...

Va är det för gänga på denna?

[ATTACH=CONFIG]30474[/ATTACH]

Sitter som fan så jag låter den sitta kvar och köper en ny till nya insuget..

Gamla insuget sitter oxå fast så Fn...

Hur mycket våld vågar man använda för att få bort insuget

Hur svårt ska det va..

Får upp fördelaren så att kuggen sticker upp lite grann sen är det stopp ������ Va gör jag för fel?

Ingenting. Vicka lite och använd milt våld.

Äntligen så släppte den...

Jäkla lång "pinne"

Ska den följa med upp?

Har du fått med en lång pinne typ "sexkants pinne", då har du fått med drivningen till olje pumpen..... Har hänt andra, så finns nog flera här på forumet som kan tipsa dig hur du lättast får tillbaka den.

mvh Johan

Mindre bra...

Hur kan den lossna?

Så då måste tråget ner..

Jäkla merjobb för att byta ett insug =(

Ska sitta nån form av låsning på den, sj så har jag en pinne ska vara lite starkare den kan inte åka ur uppåt.

Men har läst här på forumet att andra har fått med pinnen upp och tror de har fått tillbaka den utan att ta ner tåget och oljepumpen. Så det ska nog gå att få tillbaka den utan att plocka isär mer.

mvh Johan

Ska sitta nån form av låsning på den, sj så har jag en pinne ska vara lite starkare den kan inte åka ur uppåt.

Men har läst här på forumet att andra har fått med pinnen upp och tror de har fått tillbaka den utan att ta ner tåget och oljepumpen. Så det ska nog gå att få tillbaka den utan att plocka isär mer.

mvh Johan

Vart ska denna låsning sitta?

Ända pinna som jag kan se sitter upp till..

Slänger upp en bild.

post-4559-14483947151_thumb.jpg

Lite förvirrad =/

Syns klart och tydligt var låsningen satt.

Tyvärr sitter den i inget spår utan bara en påtryckt låsning underifrån.

Så pinnen ska bara vara i tryckt i fördelaren och sitta med någon låsning nertill...

Har någon en bild på denna låsning?

Hittade ett klipp på youtube...

Blir att plocka ner tråget och skaffa ny låsning eller ska man köpa Hi-performance axeln istället som Hansen har?

Pröva i första hand lirka ner drivpinnen i fördelar hålet och försöka få grepp i oljepumpen.

Har själv gjort så och det var inga problem.

Går att använda en magnetisk "bits" hållare så är det lättare.

Om du ändå vill droppa tråget passa på byta oljepumpen så du vet vad du har (kanske du redan vet)

De är så pass billiga att man nästan kan göra det varje oljebyte! :)

Drivpinnen på 302 behöver du inte byta om den ser okej ut.

Men om någon tidigare ägare blivit lurad att sätta i en Högvolym pump ska du absolut byta pinnen.

Även pumpen till original!!

Pinnen sitter som fan i fördelaren ..

Ska jag låta den sitta kvar eller försöka få bort den från fördelaren?

Du kan inte ha kvar den i fördelaren det är i princip omöjligt få på den rätt på pumpen.

Pinnen har nog bara "geggat" fast!

Pröva värma änden med en typ gasolbrännare, varmluftpistol, cigg tändare eller liknande så kommer den säkert!

Hej här ett tips. trä drivpinnen i en halvstyv plastslang ( rör) sen lirkar du ned den nya drivpinnen när den är på plats tar du en svets tråd eller liknande att hålla fast pinnen när du drar bort slangen. man känner när pinnen är nere i pumpen då det blir tungt att snurra.

björn

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...