k-codekowboy August 13, 2004 Report August 13, 2004 Hej!Jag undrar om någon initierad kan berätta lite om skillnaderna mellan T-5 och de USA-anpassade bilarna samt om en T-5 idag värderas (ekonomiskt) annorlunda i förhållande till en "konventionell" Mustang?Med vänlig hälsningTony Citera
fast66 August 13, 2004 Report August 13, 2004 T-5 var mest en kosmetisk grej pga att Mustangnamnet redan var "upptaget", dvs man tog bort texten "Mustang" från rattar, emblem och tanklock och ersatte med ingen text alls eller ett T5 emblem. I övrigt utrustad som de flesta export Mustanger. Det kan dock finnas skillnader beroende på marknad. T-5 lär ju ha varit namnet på det projekt som ursprungligen tog fram Mustangen. Dess första skörmemblem var ett modifierat Mercury S-22 märke. Tanklocken på de tidiga ersattes ofta med ett standard Ford låsbart tanklock.Kolla in Wolfgang Korns hemsida hos Tyska mustangklubben http://people.freenet.de/pony/ams_1764_e.htmWolfgang är en riktig "forskare" på udda Musseprylar och jobbar verkligt seriöst tillsammans med andra storheter som David Hammar, Kevin Marti, Allen Cross (Mr F) och andra.T5 betraktas åtminstone i USA som lite exotiskt och värderas något, men inte mycket högre än vanliga Mustanger. I Sverige är utbudet för litet för att kunna ha en riktig uppfattning, men de är förmodligen något dyrare.Har du en T5? Berätta lite om din bil - det är alltid kul att höra m de lite ovanligare - tex - hur vet du att det är en T5? Citera
JohanT5 August 14, 2004 Report August 14, 2004 Här är det en annan hemsida om T5:an.http://www.ponysite.de/fmcog/ Citera
T5owner August 18, 2004 Report August 18, 2004 Hi,if you need to know more about the T-5 enter the main page at www.ponysite.de/fmcog/t5/t5_neu.htmWolfgang Kohrn (with an h you can also contact me from there Citera
fast66 August 18, 2004 Report August 18, 2004 Sorry Wolfgang, I was a bit too fast when writing. Hope everything is good with you!rgdsClaes Citera
k-codekowboy September 2, 2004 Author Report September 2, 2004 Tack för de svar jag fått. Jag äger ingen T-5, men har eventuellt en på gång. Får jag köpa bilen återkommer jag med bilder.Tony Citera
Recommended Posts