Jump to content

Recommended Posts

Hejsan,vad är skillnaden på alla typer av diffar som finns typ limited slip

Detroit locker?Jag själv har nyss införskaffat mej en 8"lamelldiff klump

med 4.11 vad kallas den och vilken olja vill den ha?Hur mycket behöver

jag köpa?

Lamelldiff är precis vad det låter.

Detroit locker är en kondiff. alltså kraftiga klor som griper tag i varandra.

Då får man 100% spärr som man aldrig får i lamelldiff riktigt.

Detroit är däremot mycket obekväm att köra då det smäller när man svänger med bilen.

Med så högt som 4.11 så behöver du en tjockare olja än normalt eftersom det går väldigt varm då.

Oljans viskositet minskar av den höga värmen och därför tar man en tjockare olja.

Blir det bara körning i stan och lite smårace så går det med vanlig bakaxelolja

Glöm inte tillsastolja! (Knäppolja)

Ska du inte tävla med bilen så råder jag dig att byta utväxling.

Odugligt med 4.11 i en lågvarvad V8.

Men har du riktiga tävlingsambitioner så kan du köra den.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...