Gresse August 16, 2004 Report August 16, 2004 Hejsan,vad är skillnaden på alla typer av diffar som finns typ limited slipDetroit locker?Jag själv har nyss införskaffat mej en 8"lamelldiff klumpmed 4.11 vad kallas den och vilken olja vill den ha?Hur mycket behöverjag köpa? Citera
Gäst August 16, 2004 Report August 16, 2004 Lamelldiff är precis vad det låter.Detroit locker är en kondiff. alltså kraftiga klor som griper tag i varandra.Då får man 100% spärr som man aldrig får i lamelldiff riktigt.Detroit är däremot mycket obekväm att köra då det smäller när man svänger med bilen.Med så högt som 4.11 så behöver du en tjockare olja än normalt eftersom det går väldigt varm då.Oljans viskositet minskar av den höga värmen och därför tar man en tjockare olja.Blir det bara körning i stan och lite smårace så går det med vanlig bakaxeloljaGlöm inte tillsastolja! (Knäppolja)Ska du inte tävla med bilen så råder jag dig att byta utväxling.Odugligt med 4.11 i en lågvarvad V8.Men har du riktiga tävlingsambitioner så kan du köra den. Citera
Rickard August 16, 2004 Report August 16, 2004 Per,Har du nyligen monterat lamelldiff i din bil eller har jag fattat saken fel då?Var köpte du den i så fall? Kostade?Mvh Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.