Jump to content

Featured Replies

comment_8905

Lamelldiff är precis vad det låter.

Detroit locker är en kondiff. alltså kraftiga klor som griper tag i varandra.

Då får man 100% spärr som man aldrig får i lamelldiff riktigt.

Detroit är däremot mycket obekväm att köra då det smäller när man svänger med bilen.

Med så högt som 4.11 så behöver du en tjockare olja än normalt eftersom det går väldigt varm då.

Oljans viskositet minskar av den höga värmen och därför tar man en tjockare olja.

Blir det bara körning i stan och lite smårace så går det med vanlig bakaxelolja

Glöm inte tillsastolja! (Knäppolja)

Ska du inte tävla med bilen så råder jag dig att byta utväxling.

Odugligt med 4.11 i en lågvarvad V8.

Men har du riktiga tävlingsambitioner så kan du köra den.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...