yellow-dog August 19, 2004 Report August 19, 2004 Skulle vara tacksam om någon kunde posta måtten för quarter panel ornaments till en 65:a så nya håll kan borras i skärmmarna.Tack på förhand.Henrik. Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 21, 2004 Report August 21, 2004 Hej.Efter att jag monterat nya bakskärmar på en 65a ht som jag renoverat så jag bestämde mig först för att inte borra hålen för ornamenten på bakskämarna, var rädd att det skulle bli fel. Efter en tid ändrades tanken och ornameten skullemonteras, jag hade då flera idér om hur det skulle göras. Problemet var att jag inte sparat dom gamla bak-skärmarna, där fanns ju måtten på var hålen skulleborras. Tänkte ett antal gånger på olika alternativ, göraen papp mall mm. Allt slutade med att jag tog bort skruvarna dom gängadepinnarna från ornamentet , efter det tog jag vit färg ochmålade tjockt runt hålen där skruvarna satt på ornamentet. Jag pressade ornamentet mot bilen där det skulle sitta,nu blev det betydligt enklare att borra hål efter somdet blev avtryck från färgen som visade vart det skulleborras. Jag kommer också ihåg att hålen skall vara större ännskruven som sitter på ornamentet och att dom fick blilite ovala för att ornamentet skulle ligga ann ordenligt. Kom ihåg att täta riktigt så att det inte kommer in vatten.Vill minnas att jag monterade ornamenten med HT-rutanpå plats vilket gjorde att det blev mycket trångt att kommaåt. Jag rekomenderar dig att ta bort HT-rutan om den är monterad,har du den ur så blir det betyligt lättare att montera. :wink: Citera
Pelle cmc 375 August 22, 2004 Report August 22, 2004 HejJag gjorde oxå som Lars. Ett ytterliggare tips är att sätta maskeringstape på skärmen eftersom det lått blir repor vid inprovningen.// Pelle Citera
yellow-dog August 22, 2004 Author Report August 22, 2004 Allt slutade med att jag tog bort skruvarna dom gängadepinnarna från ornamentet , efter det tog jag vit färg ochmålade tjockt runt hålen där skruvarna satt på ornamentet. Jag pressade ornamentet mot bilen där det skulle sitta,nu blev det betydligt enklare att borra hål efter somdet blev avtryck från färgen som visade vart det skulleborras. Bilen är lackad så jag vet inte om detta känns så bra. Vad för färg annvände du? Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 22, 2004 Report August 22, 2004 Hej.Om bilen är lackerad hos lackfirma och efterkonstens alla regler så går det att torka bortfärgen med lösningsmedel. Ett råd är att du använder en nafta basseradfärg till märkningen, när du torkar av färgenså använder du lacknafta. Lacknaftan kan inte lösa original lack ochanvänds ofta för att tvätta rent på bil lack. :wink: Citera
Recommended Posts