Jump to content

Recommended Posts

Har ett problem med kylaren, den spottar ur sig vatten mer vid varvning än på tomgång, låter som om den kokar i kylaren, ännu inga problem med tempen på motorn. Motorn vitröker inte. Kan det vara tändningen som står för högt eller kylaren igensatt eller vilket jag inte vill vara en topppackning som har gått. Har även funderat kring vattenpumpen den har stått i 15 år innan jag tog tag i vraket och satte i hop den igen. Känner någon igen problemet?

Motorn är en lätt vässad 289 med orginalkylare.

mina erfarenheter är att om vattenpumpen är kass så brukar det pinka ut vatten ur det lilla hålet på undersidan av vattenpumpen.

Beroende på var kylarlocket sitter, så kan du lysa ner med ficklampa och se skicket på cellpaketet om dom är igengrodda.

Kanske blir lite klokare.

//Stefan

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...