ymmot_is July 31, 2014 Report July 31, 2014 Hej!Jag är osäker på en sak gällande svängningsdämpare/flexplatta. Min motor är en 302 -74 enligt gjutnummer och vevaxeln är förmodligen standar till den. Köpte en svängningsdämpare på 50 oz, och undrar om det blir fel vikt? ska det vara 28 oz till den? och är det lika med flexplattans vikter? hjälp mig reda ut detta är ni snäll.... Citera
Per Berglund July 31, 2014 Report July 31, 2014 Japp det ska vara 28 ozFörutom det ska du kolla antal kugg för det finns olika varianter men de vanligaste är 157kugg alternativt 164 kuggMan bör även kontrollera bultcirkeln till de 4 hålen på turbinen också så man får rättEn vanlig bultcirkel är 10.5'' (267mm) Citera
ymmot_is July 31, 2014 Author Report July 31, 2014 Tackar för svaret!Japp det ska vara 28 ozFörutom det ska du kolla antal kugg för det finns olika varianter men de vanligaste är 157kugg alternativt 164 kuggMan bör även kontrollera bultcirkeln till de 4 hålen på turbinen också så man får rättEn vanlig bultcirkel är 10.5'' (267mm) Citera
Recommended Posts