Jump to content

Mod tankar GT -97


joff

Recommended Posts

Nu har man ägt bilen ett tag och börjat fundera på lite modifieringar

CAI är beställt

tanken var att byta till ett annat helsystem, men längtan efter mer muller är för hög för att vänta till vintern och byta headers

så det blir ny mitten pipa (x eller H) som skall passa på org grenrör, sedan efter det blir det nytt catback system med.

men funderingar, går det att byta mitten delen rakt av utan strul med givare osv eller måste man göra nått mer, måste man skaffa en tune eller så , tips mottages snarast, med eller utan katalysatorer, sitter ju för sjutton 6 st nu. bilen är flyttgods, klarar man en besiktning utan kattar

så just nu denna sommar är mer muller o lite hk prio ett.

och tips önskas, även bra sidor för att inhandla diverse saker.

tack på förhand

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

..så det blir ny mitten pipa (x eller H) som skall passa på org grenrör,

men funderingar, går det att byta mitten delen rakt av utan strul med givare osv eller måste man göra nått mer, måste man skaffa en tune eller så , tips mottages snarast,

Om passformen är bra så är det inga problem att byta bara "mitten". Se bara till att den du väljer har anslutningar för lambdasonderna.

Utan kattarna kommer du troligen att få "check engine"-indikering när du gasar på. Det händer på min, men lampan slocknar efter någon sekund när jag släpper igen.

..med eller utan katalysatorer, sitter ju för sjutton 6 st nu. bilen är flyttgods, klarar man en besiktning utan kattar

Jag har inga problem med avgasvärden vid besiktningen, inte ens med kompressorn.

Nu är ju din en generation nyare, men jag tror inte att det skiljer något för den skull

även bra sidor för att inhandla diverse saker.

Jag handlade av Grufman. Han har mycket att välja på i sin katalog http://grufmanbil.se/m/media/downloads/senaste-katalog.pdf

Kanske lite dyrare än att importera själv, men jag gillar att ha någon på hemmaplan att hantera eventuella reklamationer mot.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...