Jump to content

Recommended Posts

Jag har en mustang cab från 2010 som mellan 90-130 km/h skakar rätt mycket i ratten.

Trodde det skulle försvinna när jag bytte till nya däck och fälgar, men tyvärr inte.

Gjorde en hjulinställning förra veckan i hopp om att det skulle försvinna då,

men det kvarstår fortfarande.

Vad kan det vara för knas?

Klassiskt fel på dessa är att bärarmarna tar slut väldigt fort.

Sett folk som bytt redan vid 2-3000mil

Det borde man kanske märkt vid hjulinställningen så åk tillbaka och fråga om de kan titta på detta så kanske du får en ny hjulinställning om det skulle vara trasiga bärarmar.

Tro inte att det är bärarmarna då det är 2010 och de har de uppgraderade typen.

Har du haft kraftiga obalans så kan hjullager ta skada.

Även styrleder kan ta skada av obalans.

Vad har du för storlek på fälgarna ?

Är fälgar riktigt balanserade .

Jag tro att problemet sitter i fälgarna eller lagren.

Be däckfirman och kolla om de är riktigt balanserade .jag köpte mina fälgar med däck från USA de var så dåligt balanserade så ja var tvungen att lämna in de för att göra om de. Blev mycket bättre.

Stött på en sak. Bytte min vanliga bil och det satt spacers på den .. Obalans och lämna in för balansering .. Hjälpte inte helt .. Men såg spacern inte satt centrerad, detta gjorde man fick en vibbration / obalans ..

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...