Onkelzeb August 13, 2014 Report August 13, 2014 Jag har en mustang cab från 2010 som mellan 90-130 km/h skakar rätt mycket i ratten.Trodde det skulle försvinna när jag bytte till nya däck och fälgar, men tyvärr inte.Gjorde en hjulinställning förra veckan i hopp om att det skulle försvinna då,men det kvarstår fortfarande.Vad kan det vara för knas? Citera
Tbird August 13, 2014 Report August 13, 2014 Vad händer om du lägger i en lägre växel?Blir det vibrationer i en annan hastighet eller samma hastighet? Citera
Per Berglund August 13, 2014 Report August 13, 2014 Klassiskt fel på dessa är att bärarmarna tar slut väldigt fort.Sett folk som bytt redan vid 2-3000milDet borde man kanske märkt vid hjulinställningen så åk tillbaka och fråga om de kan titta på detta så kanske du får en ny hjulinställning om det skulle vara trasiga bärarmar. Citera
renmark August 13, 2014 Report August 13, 2014 Tro inte att det är bärarmarna då det är 2010 och de har de uppgraderade typen.Har du haft kraftiga obalans så kan hjullager ta skada. Även styrleder kan ta skada av obalans.Vad har du för storlek på fälgarna ?Är fälgar riktigt balanserade .Jag tro att problemet sitter i fälgarna eller lagren. Citera
Onkelzeb August 13, 2014 Author Report August 13, 2014 Fälgarna är nya, hade samma problem med original fälgarna.Ska man chansa och byta hjullager då kanske ? Citera
renmark August 14, 2014 Report August 14, 2014 Be däckfirman och kolla om de är riktigt balanserade .jag köpte mina fälgar med däck från USA de var så dåligt balanserade så ja var tvungen att lämna in de för att göra om de. Blev mycket bättre. Citera
Taz August 15, 2014 Report August 15, 2014 Kolla om det sitter brickor på hjulbultarna. Kan vara så att fälg tar emot en av dessa så blir det obalans. Ta bort testa igen. Citera
laxkungen August 16, 2014 Report August 16, 2014 Från vilken årsmodell uppgraderades bärarmarna? Citera
Gtttggg August 17, 2014 Report August 17, 2014 Det stämmer att bärarmarna uppgraderades 2007. Jag har själv den årsmodellen och inga problem med bärarmarna hittills. Bilen har rullat nu ca 4900 mil. Citera
Onkelzeb August 18, 2014 Author Report August 18, 2014 Har nu balanserat om framdäcken,(lite obalans var det)men problemet kvarstår.Kan det vara något fel som eventuellt upptäcks vid en besiktning? Citera
Taz August 18, 2014 Report August 18, 2014 Kontrollerade du om det sitter brickor på bultarna som kanske tar i fälgen ??Skickas från min iPad via Tapatalk Citera
Drivax August 18, 2014 Report August 18, 2014 Kanske inte rengjort ordentligt när skivorna monterades??? Citera
Taz August 23, 2014 Report August 23, 2014 Stött på en sak. Bytte min vanliga bil och det satt spacers på den .. Obalans och lämna in för balansering .. Hjälpte inte helt .. Men såg spacern inte satt centrerad, detta gjorde man fick en vibbration / obalans .. Citera
Recommended Posts