KatalyZator August 30, 2014 Report August 30, 2014 Hej! Jag ska byta båda övre spindelleder. Jag har eftermonterade skivbromsar på bilen och undrar om det kan vara så att fler delar av framvagnen är utbytt? Är detta originalspindlar till 65 mustang? Hoppas bilderna duger. Tack på förhand Citera
ducati September 1, 2014 Report September 1, 2014 Jag tror att från fabriken var de nitade och inte bultade. På 50 år borde spindellederna bytts ett antal gånger Citera
Per Berglund September 1, 2014 Report September 1, 2014 Rätt det är antingen nitat med 3st nitar eller 4st nitar.Byt hela bärarmen istället!Inre leden som i princip bara är en metalstång brukar vara rökt! Citera
bj0rne September 7, 2014 Report September 7, 2014 Jag tycker det ser ut som senare spindlar, en bult som håller bromsoket syns på en av bilderna och det kom väl 68 eller så ??? Nån som vet med säkerhet? Det bör i och för sig inte ha nån betydelse då det är samma spindelled om jag minns rätt. Citera
Per Berglund September 7, 2014 Report September 7, 2014 Jag tycker det ser ut som senare spindlar, en bult som håller bromsoket syns på en av bilderna och det kom väl 68 eller så ??? Nån som vet med säkerhet? Det bör i och för sig inte ha nån betydelse då det är samma spindelled om jag minns rätt.Det har du nog rätt i att det är 1-kolvs ok.Skickas från min iPad via Tapatalk Citera
Recommended Posts