Jump to content

AC/ElFel


Fanta_gbg

Recommended Posts

Har haft min AC på kontroll och systemet är OK, läcker inte dock så för kompressorn ingen ström, dvs ett elfel. Någon som har erfarenheter av sådant fel? Det ända som inte fungerar i bilen när det gäller el är att tankmätaren är helt död. Det var den när jag köpte bilen, inte hunnit att ta tag i denna, dock mycket irreterande! (tips på detta mottages också!)

Alla säkringar är hela det har jag kolla. Tror inte det finns samband mellan tankgivaren och kompressorn.

Någon som vet vad det kan vara? I vilken ände skall man börja felsöka? Tror inte det styrs av något relä eller?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Vet inte om detta är till någon nytta, på min 93a så

satt en av kontackterna på huvudinstrumentet loss,

kanske någon som varit där tidigare. :roll:

Felet visade sig som att tankmätare och oljetrycks

mätaren inte gav utslag. :?

Jag hittade felet då jag skulle byta lampor på hastighets-

mätaren, en av kontakterna satt halvägs påtryckt. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Låter intressant, med huvudinstrumentet menar du baksidan av instrumentpanelen eller? (antar jag att menar, då du skulle byta lampor?)

Min tankmätare är helt död och min oljetrycksmätare är konstig ibland, så det låter inte helt orimligt?

Link to comment
Share on other sites

Det var en tryckvakt som var sönder på min bil, ingen större kostnad, 900:- för felsökning och byte och justering(?) Helt OK tycker jag. Skönt att det inte var något större jobb. :lol:

Skall även kolla på kontakten på instrumentet tänkte jag, problemet är att den ena av 2 skruvar var helt rund, inget fäste alls, så någon innan mej har ju varit och pillat iallafall.... sämsta med en beg bil är att när man skall försöka göra något själv så är det en klopare innan som sätter käppar i hjulen för mej. Sen är det ju svårt att hitta likvärdiga skruvar och ersätta med :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...