Jump to content

Recommended Posts

Hej på er.

Nu har jag mycket länge funderat på hur jag skall ersätta vår extrabil (citroen c2 -blä) med någonting roligare som även kan ersätta ducatin som aldrig får röra på sig.

Nu har jag bestämt mig för att lösningen som passar mig bäst är mustang 3,7 v6. En vacker bil som är lite sportig och där hela familjen kan följa med, det är ju 3önskningar i en..

Mustangen skall få extra rostskydd och vinterdäck.

Är det någon här som har tips på vad jag skall tänka på innan jag slår till. Då tänker jag framförallt på speciella svagheter på dessa bilarna. Carfax och att titta efter skavanker och lackrester har jag förstått att jag skall kolla efter.

Jag var nyligen och provkörde en blå 2012 hos Akvidson som gått ca 5000mil och kostar 189 tusen. Är det någon som har erfarenhet av denna handlare?

Jag har även svårt att bestämma mig för manuell/automat, vad har ni för argument för det ni föredrar? Jag var inställd på automat först, men sedan körde jag den blåa som var manuell och det var ju en riktigt trevlig upplevelse.

Tack på förhand,

Lenny

Det är en bra årsmodell och de har vad jag läst inte mycket inbyggda fel och knasigheter.

Du blir nog nöjd!

Angående växellåda ska du inte lyssna på vad andra säger utan gå på vad du själv gillar.

Manuella lådan är ju inte ett tyskt precisionsinstrument så lite tungjobbat och oprecis med dagens mått men går kanon!

Automaten är är inte mycket heller säga om det är en gammal klassisk design och gör sitt jobb.

Har inte heller raffinerad teknik.

En sak att ha i bakhuvudet är att nu i dagarna släpps ju den nya 2015 modellen.

Normalfallet på bruksbilar är att föregående modell brukar tappa i pris.

Så har du inte bråttom kan det löna sig att vänta till våren!!

Just dessa årsmodeller 2005-2014 finns det en stort antal av nu i svedala så jag kan tänka mig en hel del vill byta upp sig till nya 2015!

Men men man vet aldrig med priser och jänkare!!