Jump to content

Recommended Posts

Hej,

Min Mustang(cab 65:a) har inte ytterbackspeglar i original tyvärr(USA import). Går det att eftermontera original-backspeglar eller

hur fäster dem i dörren? Har blivit lite harigare med åren och saknar iaf en vänster-ytterbackspegel mer o mer.

Tack på förhand!

/

Martin

Hej,

Min Mustang(cab 65:a) har inte ytterbackspeglar i original tyvärr(USA import). Går det att eftermontera original-backspeglar eller

hur fäster dem i dörren? Har blivit lite harigare med åren och saknar iaf en vänster-ytterbackspegel mer o mer.

Tack på förhand!

/

Martin

Klart att det går att efter montera dom, man borrar hål å sätter dom på plats,

Men på 65 satt dom på dörren då?? va det inte skärmen?

Nä det va nog bara jag som fått för mig att det va skärmen, ser ut som det är dörren,

men det tycks bara vara på förar sidan??

Det sitter skruvar på sedan köper man till eller om dom kommer med muttrar i metall med plast runt dom o så ska det vara ett gummi i mellan spegel o dörr, mutter får man lirka på från insidan, dörr sida av.

http://www.cjponyparts.com/standard-exterior-mirror-show-quality-1964-1966/p/ME8S/

Hej,

Tack på förhand!

/

Martin

Fastback har spegeln monterad på dörren, den är fäst med 2 skruvar i rostfritt, sänk-och kullerskalle.

En gummitätning sitter mellan plåten och spegelns fot. Originalskruven ser ut ungefär som en DIN 7983.

Montering utan mutter på undersidan alltså.

Bilen tillverkad 04/1965

Tack för svar!

Nästa fråga blir då, hur långt från dörrkanten sitter denna för att matcha original-montering? Vore tacksam om någon vet eller ev. kan mäta upp?

Hittade en gammal artikel ur Mustang Monthly om montering av backspegel.

Står bland annat att den skall monteras ca 9,5 tum från framkant på dörr.

Lycka till.

Tack Lars!