Jump to content

Besiktigad!!


Conny T

Recommended Posts

Hallå Mustang Lovers!!!

Idag var det dags att för första gången åka till besiktningen med min GT 2011. Bilen borde ju gå igenom utan problem men jag har alltid haft lite fjärilar i magen inför bilbesiktningar. Vi har väl alla råkat ut för trista besiktningsgubbar med anmärkningar som känts felaktiga osv.

Min bil är helt original förutom öppet sportluftfilter med tune från Steeda dels för filtret och dels för bränslet 98 oktan, så lite orolig för att det kanske skulle ställa till det fanns. Nåväl, bilen gick igenom med blankt papper och kommentaren att undertill är den i nyskick och bilen är perfekt!!! Känns riktigt gott och skönt, körde hem de sex milen i fint höstväder och bara njöt. Tyvärr är säsongen över för i år och på grund av jobb har det inte blivit mer än tre fyra turer i år. Planer finns på att sälja kanske redan nu eller till våren....samtidigt funderar jag på den nya mussen och kanske ett byte om det går att göra en vettig affär men inga priser har presenterats för europa ännu. Sambon vill köpa hus och då kanske det blir till att sälja. I morgon är det nog dags att ställa av mussen för i år för att slippa försäkringen som annars ska betalas in. Men som sagt bilen är besiktigad och det med blankt papper och goda vitsord, bättre kan inte säsongen 2014 avslutas.

Ha det gott allihop.

Conny T

Link to comment
Share on other sites

Tackar, idag har det blivit tvätt och full tank. Nu en snabb fika sen dammsugning invändigt, frånkoppling av batteriet in med en fuktslukare i kupe'n en i skuffen

därefter på med cover och avställning i kväll. Så var det roliga över för i år, bara att invänta snö rusk o slask och övervintra, Men den nya mussen modell 2015 presenteras just nu på Parismässan ska bli spännande att få reda på lite mer som exempelvis väghållning, vad den fyrcylindriga versionen går för och framförallt priset over here.

Link to comment
Share on other sites

Tackar, idag har det blivit tvätt och full tank. Nu en snabb fika sen dammsugning invändigt, frånkoppling av batteriet in med en fuktslukare i kupe'n en i skuffen

därefter på med cover och avställning i kväll. Så var det roliga över för i år, bara att invänta snö rusk o slask och övervintra, Men den nya mussen modell 2015 presenteras just nu på Parismässan ska bli spännande att få reda på lite mer som exempelvis väghållning, vad den fyrcylindriga versionen går för och framförallt priset over here.

"Fuktslukare" lät intressant! Vad är det för en pryl? Beskriv gärna, bild, inköpsställe etc... ///Wide

Link to comment
Share on other sites

Hej Wide,

Fuktslukare kallas även "torrboll" en sådan där manick som suger åt sig fukt. Jag har kallgarage och ställer en sådan i kup'en och en i skuffen. De brukar inte

fyllas med vatten men när det är dags att plocka fram bilen så märks det att kristallerna dragit åt sig fukt. Har gjort det sedan jag köpte bilen och det har funkat perfekt. här har du en länk till Biltemas variant http://www.biltema.se/sv/Hem/Stad-och-tvatt/Utrustning/Fuktslukare-36373/

Kostar ju inte många kronor och lär hålla bilen torr och fin under tiden den inte brukas

Link to comment
Share on other sites

Hej Wide,

Fuktslukare kallas även "torrboll" en sådan där manick som suger åt sig fukt. Jag har kallgarage och ställer en sådan i kup'en och en i skuffen. De brukar inte

fyllas med vatten men när det är dags att plocka fram bilen så märks det att kristallerna dragit åt sig fukt. Har gjort det sedan jag köpte bilen och det har funkat perfekt. här har du en länk till Biltemas variant http://www.biltema.se/sv/Hem/Stad-och-tvatt/Utrustning/Fuktslukare-36373/

Kostar ju inte många kronor och lär hålla bilen torr och fin under tiden den inte brukas

Tackar för tipset, jag skall prova det denna vintersäsong!

/// Wide \\\

Link to comment
Share on other sites

Jag har själv fuktslukare från biltema och tycker den funkar klockrent. Har alltid använt sådan sen jag var ägare till motorbåt. Dock har jag ingen fuktslukare i bagaget. Det behövs inte där och istället lägger jag dit rulle hushållspapper eller liknande.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...