mustanghasse cmc 1077 September 1, 2004 Report September 1, 2004 Är det någon som har demonterat dörrar. Är det svårt att montera tillbaks och få rätt passform. Finns det något att göra för att det skall gålätt att göra. Hur gör man med fjädern.Hälsn. Mustanghasse Citera
fast66 September 1, 2004 Report September 1, 2004 Demontera dörren från gångjärnet som får sitta kvar på bilen.Dörren är tung så var två personer och ha helst ett stöd under dörren som den kan vila på när du demonterar/monterar den. Tejpa kanterna för att undvika lackskador Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 1, 2004 Report September 1, 2004 Hej.Classes beskrivning är korekt men ackta lackenpå skärmarnas kanter mot dörr.Hur mycket skall du göra och vad, jag föreslår attdu demonterar framskärmar om du skall vinterpyssla.När man demonterat framskärmar så är det betydligt lättare att demontera dörrar och montera dörrar.Jag har vid något tillfälle demonterat dörrar och ävenmonterat dörr med skärmen på plats, kommer aldrigatt göra det en gång till med skärmen på plats. Jag kan bara säga att du vinner tid och framför altså spar du en hel del svordomar och onödiga märken,dessutom så blir det mycket enklare att göra en100% in justering av dörr. Men som jag skrev tidigare så bör man ha vintern påsig för att klara lite runtom jobb också. :wink: Citera
Recommended Posts