Jump to content

Featured Replies

comment_140153

Har en c4 från 68 i bilen o funderar på att byta till en annan c4 från PA eller liknande.

Nu till frågan de aktuella lådorna har 26 splines istället för 24 vilket jag antar medför turbin byte vilket det ändå blivit.

Är det något annat som skiljer, behöver bytas ?

Mvh//Kjorran

comment_140157

Ingående axel är inget problem varken 24/26 splines men som du skriver så är ju det viktigt för turbinbyte.

Det verkar bli en ganska gatvänlig motor så du ska inte behöva tänka på så mycket annat egentligen.

Innan du beställer så bör du i alla fall räkna hur många kugg flexplattan har (bör vara 157) samt kontrollmäta bultdelningen för turbinen (brukar vara 10.5'')

Man vet aldrig vad som bytts genom åren om du inte själv vet.

Turbin är det man ska lägga mest krut på för det är där det bestäms om kraften får rätt resa till bakhjulen.

Annars som sagt inget "big deal"

Basic prylar man bör se över är en ny oljekylare och nya knutkors i kardan men det är ju inget som påverkar växellåds byte.

  • Author
comment_140167

Tack för snabba svar.

När det gäller turbinen så lär det vara rätt viktigt precis som du säger. Åker i dag med en turbin med stall på ca 2400varv. Köptes beg. Men har funkat rätt ok.

Har en utväxling på 3.25.

Kammen tror jag drar från 1500 varv om jag minns rätt.

Finns det någon hemsida, som kan hjälpa mig att välja rätt ?

Mvh//

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...