Girly1978 November 1, 2014 Report November 1, 2014 Hej!Någon som vet om man kan försäkra en importbil som inte är registrerad än? Folksam vägrar. Citera
NackaBosse November 1, 2014 Report November 1, 2014 https://www.insplanet.com/nyhetsbrev/artikel/bil-forsakring-20080402.aspxUr texten på sidan:"När bilen är förtullad och anmäld till Skatteverket (om fordonet är nytt) som införd i Sverige, kan du också teckna en tillfällig försäkring som gäller tills dess att godkänd registreringsbesiktning och så kallad teknisk identitetskontroll genomförts." Citera
Sa-Malmoe November 1, 2014 Report November 1, 2014 Jag tror inte det går att garageförsäkra en oreggad bil eftersom garageförsäkring är en avställningsförsäkring på en redan försäkrad bil. Så garageförsäkring lär inte finnas separat och den tillfälliga försäkringen gäller enbart trafikförsäkring om nu bilen kommer från USA.Jag kollade upp detta förra året när jag tog hem min shelby så bilen är i princip oförsäkrad innan den blir reggad och kan försäkras.Så det är ju inte så kul om nån snor den eller eldar upp den. Citera
turbo57 November 1, 2014 Report November 1, 2014 Nu blir jag fundersam, det enda försäkringsbolaget som försäkrade mitt projekt var folksam som tog en försäkring enbart på mitt ärendenummer som jag fick från transportstyrelsen utan regbevis eller nåt annat? Citera
NackaBosse November 2, 2014 Report November 2, 2014 Tror det skiljer sig mellan entusiastbil (30 år eller äldre) och "vanlig" bil. Citera
Girly1978 November 2, 2014 Author Report November 2, 2014 Tror det skiljer sig mellan entusiastbil (30 år eller äldre) och "vanlig" bil.Ja det här gäller ju min -12:a Citera
Recommended Posts