Jump to content

bygger om inredningen


Redgert

Recommended Posts

Har lyckats fått tag på stolar och baksäte från en krockad -06a som jag tänkte sätta in i min -73a, någon som har gjort något liknande och har några tips i såna fall?

och är det någon som vet om det finns airbags i stolarna och om dessa kanske skulle kunna lösa ut om man kopplar in stolen fel? förarstolen är nämligen en elstol, och känns lite onödigt att utlösa en airbag och förstöra stolen om man kopplar på elen fel.

tacksam för tips och förslag och tänkte även uppdatera med bilder under projektets gång om någon vill se :)post-6107-144839520709_thumb.jpg

post-6107-144839520636_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kommer nog tyvärr inte gå så fort nu under vintern då bilen tyvärr får stå lite dumt så kan inte hålla på så mkt jag vill, men ska helst vara klart innan säsongen drar igång ordentligt nästa år. men ska uppdatera med bilder osv när det väl händer något :)

Inte Katapult, men sitter sidoairbags som ska skydda så man inte ska slå huvudet i sidan, men fick veta av ett gäng amerikaner vilka kablar jag absolut inte ska koppla in för att slippa bli lagom förvånad när man får en luftkudde i ansiktet när man råkar koppla in fel kabel ;)

Link to comment
Share on other sites

ja, men kommer krävas att bygga om en hel del i baksätet då det nya baksätet är 20 centimeter breddare än orginal, men ser ut som det ska gå att modifiera sidopanelerna i baksätet så att det ska gå in. stolarna blir nog mindre problem men måste modifiera fästena även där, så krävs nog en del jobb, men tror att det i slutet kommer vara värt det om det som sagt blir snyggt

Link to comment
Share on other sites

Nu har arbetet börja, och den enkla delen är klar, det vill säga få ut baksätet och en av stolarna (sparar förarstolen i, om jag skulle behöva köra ut den eller liknande eller så). dock ser det inte ut som att det är så enkelt att bara fixa nya sidpaneler och nya fästen för baksätet utan det kommer nog behövas att man modifierar lite i själva sätet också. men nu lär det nog ta betydligt längre tid innan något händer då det är lättare att plocka isär än att bygga upp ;)

(tyvärr vart det en riktigt dålig bild, men syns ungefär vad som hänt ialla fall)

post-6107-144839522225_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tycker att airbagen är de minsta problemet här.

Problemet är ju att få in stolarna och baksätet....

Skickat från min SM-G900F via Tapatalk

stolarna är inget större problem, har redan nu eftermarknadsstolar i den och vet vad som "krävs" för att få in dom, baksätet kommer dock bli större problem tror jag, men det är bara att försöka lösa så bra som går!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...